Bur.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: Bur.

Post by sommerfugel »

Det mad bruk av trevirke er i grunnen ingen god løsning, det må lakkes og lakken går somregel i oppløsning av urinen. Samt luketen er ikke til og holde ut med. :crazy: Men man får tak i mange typer trådhyller på loppemarkeder eller byggevarehus. :aww: Vet det finnes helt flate (rette) uten kanter så man slipper og kutte hyller (og dermed slipper skarpe kanter).
Lykketil, høres ut litt atrig ut og lage eget bur :happy:
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Bur.

Post by Søstrene Halvorsen »

Tusen takk for tipse.
Ja bare det og planklegge og finne ut hva som kan passe og ikke er jo morsomt.
Jeg setter ødvedigvis ikke tre som prioritenen, men jeg vil ha et bur som er høyt og som er praktis både for mennsker og rotter, sammtidig som det skal stå i stua og da gjør det ikke noe om det ser litt pent ut heller. En venn av gubben foreslo at vi kunne sveise ramme da og noen av veggen, men jeg vet ikke helt jeg da, kansje noen av dere som har noen tanker rundt det?
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Bur.

Post by Søstrene Halvorsen »

I morgen starter vi prosjekte med å lage nytt bur.
Jeg fant det perfekte skape til det bruke, så nåkommer dem til og få fin og stor plass og høyt bur.
Jeg lover at jeg skal legge ut bilder fra hele prosjekteog da kommer det bilder i morgen.
Får bare håpe jentene kommer til like det da.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Bur.

Post by Søstrene Halvorsen »

Joda rotten her i huset fikk nytt bur og greier på fredag. men jeg tror ikke dem likte det like godt som meg.
De oppførte seg enormt merkelig. full spise nekt og latt oss mennsker stikke henden inn for å kose de kunne vi bare glemme da var det i gang med å bite etter oss, det var ikke smake bite men forsvars biting.
Så i går fikk dem gamle bure tilbake og nå er alt tilbake til normalen. nå spiser vi leker og koser oss. det er også helt greit at vi som eier får fløfte dem opp og kose med dem.
Så konklusjonen ble at det nye bure ikke var noe sukse.
ps i dag har vi (minsten, jeg og rotten) sett på svein og rotta og koset oss i sofan for og etter på ha to rotter som krøp fornøyd inn i bure og sovnet.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bur.

Post by Matmor »

Det var da synd etter alt bryet!
Det høres ut som om de ble veldig utrygge der. Nå vet jeg ikke om det kan ha vært noen løsemiddelrester eller slikt - rotter er nok mye mer sensitive for det enn vi er - som har plaget dem der. Men uansett, med utrygge rotter kan du "hjelpe" dem over med å legge inn noe brukt strø og sette inn brukte hengekøyer/saker fra det andre buret.
:rottehode:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Bur.

Post by Søstrene Halvorsen »

var det jeg gjorde, men det hjalp lite de fikk til og med seg huse med for for å føle seg mer hjemme.
Men de trives jo nå så jeg tror jeg latt dem få være i sitt gammle bur og reise bur. Men men jeg tenkte at jeg skla latt det nye bure stå litt til og sette opp dører og slikt og se om dem vil være der når skape er åpnet.
men slik det så ut i dag så er det nye bure en falig ting så det løper vi store veier uten om.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Rotter_<3
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2010, 23:59
Location: Oslo

Re: Bur.

Post by Rotter_<3 »

Du kan jo legge ut bilder da, så kanskje vi forstår hvorfor :wink:
Rottene jeg snart får <3

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Bur.

Post by Søstrene Halvorsen »

Det kan jeg må bare finne kabelen til telfoenen først.
Den ligger i en skuff et eller annet sted her.
Men bilder skal det nok bli.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply