Hus:

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Hus:

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg må bare dele denne tanken med der for jeg har godt og lurt litt på dette her og nå trenger jeg flere hoder.
Jeg har nå drevet en godstund og tittet etter nytt hus til rotten min og har blitt litt forundrer over at alle de husen jeg finner er laget av bartrær. Siden det heter seg at vi ikke skal bruke flis fra bartrær hos rotten hvordan blir det da med husen, de kommer jo i kontakt med tiss og slikt de også?

Jeg har nå bestemt at jeg skal lage et eget hus av noe som passer da fortiden så er småpasse papesker favoritten her i gården så det holder nok lenge.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hus:

Post by wollf »

papesker lukter fort om de blir tisset på, men bruker å ha det der de luftes... felles kjøpet har hus av plast, iglo

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hus:

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk for tipse. Jeg pleier og bytte dem ut veldig ofte da, jeg tror jeg er den første her i huset som merker lukten av rotten så da er det bare og sifte har jeg lært meg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

MissGuardian

Re: Hus:

Post by MissGuardian »

Jeg bruker ofte pappesker til mine, men enten blir de revet i fillebiter, eller så gnager de ut bunnen før de rekker å stinke :nottelling:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hus:

Post by Søstrene Halvorsen »

I dag fikk dem en artig eske som hadde hull i siden og den var så fin så den havnet nesder i bure hos den som bor der og den er nå bare hennes. Men ekser syns jeg fungerte fint her.
Gubben mente han kunne lage en liten rottekasse etter fuglekasse prinsippe som jeg kunne feste til gitter i bure, hadde hvert nesten morsomt og prøvd forå se om det virket.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hus:

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg driver og innreder litt hos jente og har kommet meg til bunn av buret snart. der har jeg bjørkespon som strø, skla sette inn en grein og en blomsterpotte som ligger til hus, men siden jeg nå da driver med natulig tin kan man si så lurer jeg på om det er noen her som kan gi meg noen ider om hva jeg kan stappe inn i denne blomsterpotten uten om avispapir. Hadde hver greit om det kunne se litt natulig ut?
Ja jeg er litt sær i bure mitt jeg vet det.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Hus:

Post by kriistiinee »

Reise buret har jeg brukt som hus til de, tatt av lokket. nå har jeg satt inn det gamle hamster buret inn i det store buret og som tips jeg har fått her tidligere har jeg klipt opp ett fleace teppet jeg fant til 19 kr på butikken. er jo røver kjøp forhold til sånn bommul.
jeg kunne tenkt meg sånn plast hus jeg , lettere å holde rent, og ja er forundret over at det ikke finns!!

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Hus:

Post by Stine »

Plast hus finnes jo?

Jeg har selv 2 hjemme som jeg kjøpe for maaange år siden. Og om du ser i tråden hvor folk viser frem burene sine, ser du at det er flere som har det.

De fleste dyrebutikker selger dem.

De selges også i mange varianter på nettet:

http://www.lux-shoppen.dk/plast-c-37_61.html
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... 6_152.html
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hus:

Post by Søstrene Halvorsen »

Hos oss er det et trehus og noen papesker og en blomsterpottte som ligger i bunne på bure og det er nok papesken som vikker her i gården hod jenten. hannen vår har laget seg rede av et par hengekøyer han har spist ned og en hug med paipr og nåde hvis noen prøver og røre det. ser jo virkelig ut som et rotterir øverst i bure hans
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Hus:

Post by kriistiinee »

Bare jeg som ikke er helt oppdatert da. Men ikke lett å finne i dyrebutikken da. :angel:

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Hus:

Post by lucas »

Tropeimporten / Imazo har plasthus så de fleste dyrebutikker kan bestille om de ikke har det i butikken :D

Post Reply