Bur til eldre herrer

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

Jeg er super fornøyd med venezia buret mitt.. Men nå i det siste har Buster begynt å dette ned ofte.
Jeg har en del hengekøyer og prøver å sette dem slik at han ikke detter ned, men han klarer det uansett.
Hvis hun jeg adopterte Buster av var ærlig ang alderen hans, er han over to år og et halvt år.

Derfor lurer jeg nå på om jeg burde finne et lavere bur.. De er heller ikke så aktive, så de trenger heller ikke så stor plass.

Har noen forslag til et bur som passer? Vil ha et bur som er lakkert og har store dører.
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tonje! »

Ferplast Furet XL må vel være passende? :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

Skal sjekke det ut! :cheerful:
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bur til eldre herrer

Post by wollf »

jenny da?

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bur til eldre herrer

Post by lucas »

Eller furet plus, det 10 cm lavere enn jenny, eller samme størrelse på buret. Mye større luker, med mindre du kjøper jenny kd da. Furet plus er uansett billigere enn jenny og jeg har vært veldig fornøyd med det jeg bruker som feriebur.

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

Skal sjekke ut de også :)
Jeg har jo det gamle jennyburet her, men det er ikke lakkert og jeg vil ha større luker.
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bur til eldre herrer

Post by Matmor »

Det spørs litt på om du vil ha et solid bur du kan bruke senere også, eller om du er fornøyd med et billig bur som ikke varer så lenge - og om du regner med å sette inn babyer til guttene dine.

Jeg har brukt kaninbur til godt voksne hanner med svake bakben før. De er lakkerte, med store luker, og jeg tror jeg betalte 800,- for et nytt bur som var 90 cm langt. Det var halv pris. Grunnflaten passet gammelgutta som fot i hose. Kaninburet fungerte veldig bra til de bedagelige kastratene. Det fungerte slett ikke til den foretaksomme damen jeg satte sammen med dem. Hun gnog like så godt vekk plastbitene som hjelper å holde gitteret på plass, og snek seg ut og inn av buret ved å klemme inn gitteret på langsiden. Men disse kaninburene kan man ofte få tak i for en slikk og ingenting brukt...

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Bur til eldre herrer

Post by Titovn »

Vi bruker et marsin/kaninbur til hannen vår ;) Mener det er et marsvin bur jeg da, d jeg syns det erfor lite til en kanin, men men :p Uansett, der er sprinklene er vell mellom 1,5 - 2 cm på det, ville vel sagt 2 cm egentlig.. Funker fint til hanngutten vår, veldig lat å bedagelig og bruker knapt hengekøyene sine også, perfetc for ham ;) Men vi kan ikke sette inn små rottegutter med ham i det buret og jentene kan ikke bruke det pga sprinkel str.. Så når han er borte, så lurer jeg på om vi beholder det eller ikke.. Beholder vi det, blir dte brukt til store, voksne rottegutter hvertfall, men smo matmor sier, enn kan få slike bur for slikk, men veldig ofte til lite bruk ;) Nå husker jeg ikke str. på vårt bur da x)
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

takk for svar!
Kanin/marsvinbur er jo også en god mulighet :)

Jeg skal ikke ha rotter etter disse er borte, hvertfall ikke før vi har kjøpt hus og slik.
Så spiller ingen rolle hvor holdbart det er på en måte..

Jeg skal sjekke ut alt, og finne ut hva vi har plass til og hva vi har råd til, så får vi se :cheerful:
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

Var hos dyrlegen med guttene i dag.. De hadde masse luseegg i pelsen.. Så dyrlegen sa at de sikkert ikke hadde blitt bra igjen etter forrige behandling, selv om det var en stund før jul.

Buster har mistet mye av musklene i bakbeina, og dyrlegen sa at han ikke hadde helt god samvittighet med å sende ham hjem i dag. Men at jeg skulle se det ann ei uke og sette ham i et lite bur, så han ikke kan falle ned.

Så nå har jeg vært å kjøpt lavt kaninbur (salg heldigvis!). Behandlet dem med stronghold nå, og skal bade dem i desinfiserende såpe i morgen, så får de prøve det nye buret :)

Men hvis Buster ser ut til å ikke ha det noe bra, og gir opp, så kommer jeg til å avlive ham i neste uke.. :( Da blir Henry alene og jeg har enda flere bur jeg må få solgt..

Men takk for råd alle sammen :)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bur til eldre herrer

Post by Matmor »

Trist å høre at det går nedover med dem. Nå kan rotter bli veldig dårlige av kraftige luseangrep, så jeg håper kuren er effektiv. Lus på mennesker injeserer en form for gift hos vertsorganismen som sløver hjernen, faktisk... Det er opphavet til det engelske skjellsordet "Nitwit". Det merkes ikke så godt ved et lett og kortvarig angrep, men hardere angrep over lengre tid har den effekten. Jeg tipper at lus på rotter har samme effekt.

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Bur til eldre herrer

Post by Tiannina »

Ja.. :sad: Håper han kommer seg og får det bedre, vil gjerne beholde ham en stund til :sad:
Men det jeg synes er rart er at de ikke har klødd seg noe særlig, så jeg ble litt overrasket da han fant luseegg på dem :hm:
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Post Reply