Hjelp! Stoppe biting??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Hjelp! Stoppe biting??

Post by Titovn »

Jeg fersket akkurat Blue i gange på hjørne på bunnen av buret. Utrolgi kjipt, for jeg VET hun kan fint gange seg ut der om ikke så lenge.. Hun ødela det forrige buret vi brukte til de tidligere liksom.. Hun har akkurat behunt, men kjenner jo at hun har gang bitte litt der..

Noen tips til hvordanman kan få rottene å slutte å bite slik?? En form for vond spray eller noe, akkurat som "Gonegl" for oss menensker som biter negler??

Føle rmeg litt hjelpesløs akkurat nå!! :sjokkert:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

MissGuardian

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by MissGuardian »

Håper du finner noe.. På min Nirvana(hun har ikke gnagd på buret da(enda)) smaker bitter spray o.l bare nydelig :suspicious: Kan være det fungerer på andre da.. Fungerte i alle fall på meg når jeg pustet det inn.... alt smakte py i flere dager etterpå.... :suspicious:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by Titovn »

Håper jeg og.. Skal jeg fly å kjøpe gaffateip hver uke for å teipe igjen oppgnag teip fra før av, blir det ikek billig, haha.. Nei men serriøst, må vel finnes NOE?! :sjokkert:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by oliver;) »

Jeg bruker den samme taktikken på rotte som hund, nemmelig bare en spruteflaske med vann på. Når mine gnager på noe så får de en liten kald dusj, og det er ubehagelig nok til at alle mine har sluttet å gnage på ting. :cheerful: Jeg har satt inn et tre hus som de gnager så mye de vil på, men de gnager ikke på noe annet her hjemme :cheesy: Bortsett fra sofaen til Wollf som smaker veldig godt :roflmao:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

MissGuardian

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by MissGuardian »

oliver;) wrote:Jeg bruker den samme taktikken på rotte som hund, nemmelig bare en spruteflaske med vann på. Når mine gnager på noe så får de en liten kald dusj, og det er ubehagelig nok til at alle mine har sluttet å gnage på ting.
Kan ikke du komme å prøve på Nirvana også?? :bonk:

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by oliver;) »

haha :cheer: jeg hadde samme problemet, men gutta hater vann.. så det var veeeldig enkelt... Leon blle skikkelig sur og gikk tilbake i buret og nekta å prate med meg før dagen etterpå :crazybonk:

de gnager heller ikke sundt hengekøyene.. bare damene som gjør det :crazybonk:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

MissGuardian

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by MissGuardian »

Stefan fungerte det på.. Nirvana fungerer det ikke på i mer enn 3,5 sekund..
Hengekøyer er vel omtrent det eneste de ikke gnager på*bank i bordet*

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by oliver;) »

hahaha :cheer: pass på nå, ellers gnager hun på dem også:)
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by Titovn »

Har treting de kan gange på (selv om jeg ikke håpe rpå så mye da, haha) i tillegg til avis som bunnstrø.. Også hiver inn litt diverse papp jeg kan finne rundt omkring.. Hengekøya har de IKKE rørt hvertfall, men i det forrige buret de stod i, var det allerede tegn til et lite hull, som jeg er ganske sikker på Blue gangde opp (Mimmi hjalp kanskje litt til, vet ikke helt, haha) og det hullet ble rimelig stort.. Våknet mitt på natta av løse rotter, med to stk hunder i rommet :crazybonk:

Så jeg tror kanskje Blue VET at "Hvis jeg ganger lenge nok her, kommer jeg ut, og det er dritkult, for da blir matmor sur!" :crazybonk:

Haha, neida, men kan det stemme? At hun har lært seg at hvis hun ganger slikt, kommer hun seg endelig ut??

Vannflakse-sak skal jeg prøve ut, men jeg tar i mot flere tips også! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by Matmor »

Det spørs om du finner en løsning som virker på lang sikt, ut over å investere i et bur med metallplate i bunnen... Denne gnagingen kan være et kjempeproblem, særlig hvis man har både hanner og hunner. Det har skjedd at hunner har gnagd seg ut av eget bur og inn i hannenes i løpet av en natt, med veldig mange rotteunger som resultat!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by wollf »

jeg bruker chew stop spray på ting de ikke skal tygge på

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by helko »

Skriver her jeg :)
Sliter nå selv med gnaging :O
prøvd spray med bitter smak, FUNGERER IKKE!! de liker hvis bittre ting :P

En anne spray som kanskje fungerer? Noen tips?

Skal prøve å spraye vann på de, men får ikke gjort det 24/7 da det er mest på natten de gnager :/

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by kikky »

Gi de noe de får lov til å gnavse på kanskje?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by helko »

De har masse de kan gnage på !
De gnager på selve buret.. dette jeg vil bli kvitt..

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjelp! Stoppe biting??

Post by Larm »

Bytt til metallbur slik at de ikke kan gnage seg ut
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply