Da har de flyttet inn i nyburet.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Alicia&Heksen
Pinky
Posts: 29
Joined: 07 Jul 2011, 16:03

Da har de flyttet inn i nyburet.

Post by Alicia&Heksen »

Da har våre to små flyttet inn i ny-buret. Begge to ble helt ville når de kom inn dit og bare sprang og klatret. Den ene rotten vet liksom ikke helt hvor hun skal sove nå, så hun ligger rett på hyllen og sover. Synes synd i henne, for hun er den som har størst behov for å gjemme seg. La et stoffhus frem til henne, men da kom den andre og la beslag på det :bleh:

Pga mangel på burinnredning har jeg saget et koppestativ i deler og brukt det som hyller og stiger. Om noen hadde kunnet titte på bildet jeg har lagt i bloggen min og evt kommet med tips til forbedringer, hadde vi satt pris på det.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Da har de flyttet inn i nyburet.

Post by wollf »

kjempefint, men du får utnyttet plassen mye bedre om du får med noen flere hengekøyer;) er morro å innrede bur, og det er mange triks man lærer seg med tid og stund og andres erfaringer

Alicia&Heksen
Pinky
Posts: 29
Joined: 07 Jul 2011, 16:03

Re: Da har de flyttet inn i nyburet.

Post by Alicia&Heksen »

Det er en ting som er litt skuffende med ny-buret, og det er at det lukter. Lukten er som en blanding av røkelse og gammelt rottetiss :bleh: Jeg vasket buret i timesvis i går, og brukte klorin for å ta bort bakterier og lukt, men det ser ikke ut til å ha hjulpet. Noen som har gode lukt-tips, eller er det bare å dra opp ermene og begynne å lakkere? Kan man evt lakkere plastbunnen på buret?

anni

Re: Da har de flyttet inn i nyburet.

Post by anni »

Alicia&Heksen wrote:Det er en ting som er litt skuffende med ny-buret, og det er at det lukter. Lukten er som en blanding av røkelse og gammelt rottetiss :bleh: Jeg vasket buret i timesvis i går, og brukte klorin for å ta bort bakterier og lukt, men det ser ikke ut til å ha hjulpet. Noen som har gode lukt-tips, eller er det bare å dra opp ermene og begynne å lakkere? Kan man evt lakkere plastbunnen på buret?
Jeg ville lakkert buret var jeg deg. Jeg tror ikke det går å lakkere plastbunnen.
Alt av tre ville jeg unngått, det vil fort lukte.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Da har de flyttet inn i nyburet.

Post by Søstrene Halvorsen »

Gratiss med nytt bur.

Innrede rottebur tror jeg er eier og dyres smak og behag.
Jeg har totalt 5 rotter og de står i tre bur, Ingen av mine bur er like. dels fordi jeg liker, jeg ser j hva rottene liker og ikke også.
han ene min elsker og ligge i toppetasjen sin og hlst rett på sprinlene selv om jeg har fikset plater og myke underlag så er det gitter og avispapir som er tingen for han. Jenten mine har huset sitt og en plastkurv som favoritter de har jeg sydd små puter til som lett kan byttes og vaskes. Gutta er som hun ene din elsker og ligge øverst i bure den ene rett på hylla og den andre på puta dems. eller så legger dem seg i bunn på bure i en gammel blostepotte som jeg la inn der slik at dem hadde et sted og gjemme seg hvis dem ønsket det.

Jeg tror også at innreding i bure kommer etterhvert som man ser iden og slikt selv og det trenger ikke koste allverden heller.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply