Bygge bur, av bokhylle?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

Hei!
Først så får jeg hilse pent;P
Sååå får jeg beklage hvis det allerede finnes en tråd om dette, da har jeg oversett;P

Såååå er'e tema;)
Mine to prinsesser, trenger større plass, har jeg bestemt, har en bokhylle jeg ikke bruker, men hvordan er det med tre? gnager de seg gjennom?
Og hvordan lettest "bygge selv"?

Nå har de et rotte bur, med plastbunn, som jeg låner av bruttern, det eneste som er noe DRITT, er at hans tidligere rotte begynte gnage på det, jeg har PANIKK for at mine skal fortsette med det å komme seg ut mens jeg er borte:S
Syns forøvrig det er TEIT med plastbur til GNAGERE... syns metall er tingen, men leilgheta er ikke kjempe stor, og økonomien heller dårlig;P

takker for tips:) :happy:
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

MissGuardian

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by MissGuardian »

Tre har det med å stinke veldig fort.. I tillegg til gnagingen..
HAdde trehyller i et av burene mine en gang(malt).. Har fortsatt ikke klart å få lukten helt ut av rommet(er langt over 1 år siden jeg hadde trehyller, og rommet har vert utluftet siden sist sommer :sjokkert: )
Jeg personlig skal aldri ha noe som helst av tre i buret noen sinne igjen :bleh:
De har jo bur i rent metall på lux shoppen som jeg tror ikke er så ille pris på..

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

Takk for svar, lurte litt på å kle det med våtromsplater, men det vil kanskje ikke endre lukta?
Ganske fersk rotteeier nemlig, så ikke merket noe til lukta enda, hatt de noen uker da men;)
Lux shoppen? :crazy:
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

MissGuardian

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by MissGuardian »

Vet ikke om det hjelper, og vet ikke om det er trygt for rotter? Mine ville sannsynligvis gnagd seg gjennom det uansett..
http://www.lux-shoppen.dk Jeg har to bur derfra og ganske mye annet :cheer:

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

Takk for hjelpen, ser nok ut til at jeg bare elegant dropper det da;P hehe.... Med tanke på lukt og diverse, også har jeg sittet oppe på nett i natt og oppdaget at det blir ikke særlig mye billigere hvertfall;O

takk for linken, der var det mye fint:O Men åssen er det med toll og sånn derfra? (handler aldri på nett så er jo totalt blank) hehe :happy:
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Rikke »

Jeg har hatt det, men det ble litt lite når det ble flere en to. Ellers var jeg faktisk kjempe fornøyd, jeg fikk det akkurat slik jeg ville ha det, og halvdelen under brukte jeg til oppbevaring. Veldig greit å ha alt på et sted. Mtp lukt ol. har jeg ganske renslige rotter, som går på do der de skal. Så jeg tørket lett av hyllene daglig, og det fungeret bra også i lengden.

http://i1088.photobucket.com/albums/i32 ... 1312283113
Hilsen Rikke Karine

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

Sååå fint det ble da! mine er ganske renslig, men bruker ikke do kasse, tror jammen jeg skal teste ut det...
Bok hylla mi er KEMBO diger, men vil ikke ha så mange rotter uansett, har både jobb og hund fra før;) men, gikk det greit med gnaging og rengjøring altså?
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tonje Lenore »

Kommer helt ann på åssen tre bokhylla er i det!
Du kan fint lage et hjemme mekka bur av en bokhylle, er bare fantasien som setter grenser.

Jeg har også planer oom å lage bur selv, av en bokhylle.
Det jeg tenkte er at jeg har en ikea expedit som jeg skal bruke, vi skal bruke hønsenetting til å lage "gitter" med og lage en lite løsning når det kommer til bunn ved at vi lager sånn som fugler har, til å dra ut bunnen så det blir enkelt å skifte på.
Ellers vil det ligge flispledd, håndklær, kluter osv slik at det ikke blir for hardt for dem å gå på.

Kanskje ikke så lett å forstå eller se for seg, men jeg kan prøve å lage et tegning sånn senere på hvordan det vil sånn ca se ut :bleh:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

MissGuardian

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by MissGuardian »

Det er ikke toll på dyreartikler. Bare moms hvis du handler for mer enn så og så mye(jeg har kun betalt når jeg kjøpte buret mitt, og det ble ca 5000 tror jeg.. Husker ikke om det var med moms og frakt.. Jeg har royal suite bur da.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tonje Lenore »

blir no sånt no tenkte jeg :cheesy:
1.Lage til bunn slik at det blir "felles bunn"
2.To dører for å skille guttene og jentene
3.Lage hull i hyllene slik at de kan få ganger å gå igjennom
Det er hvertfall en start!

skills i paint, haha :crazy:
Attachments
bur
bur
Untitled.jpg (68.79 KiB) Viewed 5564 times
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

Takk for svar, og jeg er nå DEFINITIVT tilbake på å BYGGE selv;P hehe..
5000,- syns jeg ble mye, buret er jo rååå fint, men de vil få bedre plass i bokhylla mi bare jeg finner på noe smart ang. lukt og rengjøring, piss off funker det på tre? kanskje ikke noe smart med lakk, skadelig for rottene eller?

Paint tegninga ga meg håp, du har virkelig skills azz;D hehe;)
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

MissGuardian

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by MissGuardian »

De har jo et ganske stort til 1300 :bleh:
5000 er det JEG har.. De har flere som er mye billigere.. Jeg har et 2max bur også, men venter på ny bunn til det..

Tezza
Pinky
Posts: 22
Joined: 01 Aug 2011, 22:43

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by Tezza »

har de;P?
ok, jeg må seriøøøøst lære meg å lete litt bedre;p
:crazybonk:
hehe.... Men det var ikke "mer" enn 2699 for Royal Suite double heller, er det 5000,- med frakt og moms?
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

MissGuardian

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by MissGuardian »

Tezza wrote:har de;P?
ok, jeg må seriøøøøst lære meg å lete litt bedre;p
:crazybonk:
hehe.... Men det var ikke "mer" enn 2699 for Royal Suite double heller, er det 5000,- med frakt og moms?
Med frakt og moms ja. Jeg husker ikke akkurat hva eg betalte, for det er et års tid siden, og jeg kjøpte diverse andre ting i tillegg.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Bygge bur, av bokhylle?

Post by torasrotter »

Har akkurat hentet meg to Royal Suitter og betalte bare 2699,- pr stk :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply