Hvordan vasker dere bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sandra123 »

vet ikke om dette er helt innenfor tema, men hvordan vasker dere hengekøyer og slikt? :hmmm:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by tantepose »

Jeg vasker på 80 eller 90 grader,med nøytralt vaskemiddel.Det som ikke tåler denne behandlingen ville sikkert blitt gnagd istykker snart likevel. :ratgreen: Men det meste holdet. :jepp:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sandra123 »

okei :bounce: virket ganske greit :smile:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Usagi-Zakura »

Jeg bruker samme vaskemiddelet til køyene som jeg gjør med mine egne klær:p Bio Tex color, er det dumt av meg? Har ikke merket noe på rottene:3
Nå har jeg også laget hengekøyene mine sånn at de har kjetting som kan tas av under vasking så jeg slipper at disse henger seg opp i ting i vaskemaskinen.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sanca »

Her har jeg skrevet litt om hva som er lurt og ikke lurt med vasking av tekstiler for våre sarte små venner :cheer:

viewtopic.php?f=10&t=13499&hilit=vask+a ... k%C3%B8yer

Vasker forøvrig alt stoff i rotteburet på 90 grader. Selv om det sikkert står 30 og 40 grader på mye fabrikkprodusert, tåler det aller meste av stoff veldig varmt vann. Det verste som skjer er at det på sikt kan bli litt falmet i fargene, men hva gjør vel det om ei rottehengekøye blir litt blass!? :crazy: Under 60 ville jeg i allefall aldri ha vasket det, for det viktigste med vasken er jo å få vekk all urin, og drepe all bakterievekst, og da må vannet over 60 grader
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Blåmeispiken
Pinky
Posts: 2
Joined: 20 Jun 2012, 22:07
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Blåmeispiken »

Vasker fleecekøyer på minimum 50 grader, for å kverke evt. midd, med litt mindre såpe og skyllemiddel. Det går veldig fint! :)
Helene (som savner dumborotten Isak, ilderne Puz, Jonaz, Tassen, Udo, Zorro, Maui, Molly, JarJar, Isak & Emma

utmeldt

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by utmeldt »

her går alt rottetøy i maskina på 95 grader med vaskemiddel for alergikere og ingen tøymykner :cheer:

Post Reply