Hvordan vasker dere bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Tonje Lenore »

Funka suuuupert da jeg prøvde det, fornøyd :grin: :grin:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Lyngrottene »

Hmmmf.... what do i do wrong?!?!? :-(
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

Og hva gjør JEG feil? Hmm... Hva slags utstyr bruker dere av det som er med? Og hvor langt unna buret holder dere "tuten" på apparatet?

MissGuardian

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by MissGuardian »

Eirorinon wrote:Og hva gjør JEG feil? Hmm... Hva slags utstyr bruker dere av det som er med? Og hvor langt unna buret holder dere "tuten" på apparatet?
Jeg brukte børsten og den som den hvite kluten skulle på.

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Lyngrottene »

MissGuardian wrote:
Eirorinon wrote:Og hva gjør JEG feil? Hmm... Hva slags utstyr bruker dere av det som er med? Og hvor langt unna buret holder dere "tuten" på apparatet?
Jeg brukte børsten og den som den hvite kluten skulle på.
det har ikke jeg prøvd ennå Bestilte ekstra kluter, men fikk sms at de ikke fikk inn....
Må prøve det når jeg rengjør neste gang, for etter siste rengjøring (med klut) så synes jeg buret bare er seigt....
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

utmeldt

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by utmeldt »

Dampvasking fungerte dårlig her, følte at dampen ikkje ble varm nok. Var på dyrebutikken i dag, og kjøpte noko som heiter Deep Clean frå Beaphar. Noen som har erfaring med den??

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Rubisco »

Enig med deg Iwonamo. Har sluttet med dampvask også. I stedet bruker jeg masse varmt vann, kost og den her blandet med vann. Men ja, har prøvd Deep Clean, veldig grei produkt, men foretrekker den her.

Kjøpte Deep Clean her, mye billigere.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

Må man skylle burinventar og lignende godt med vann etter å ha brukt de produktene der?

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Rubisco »

Med sprayene tror jeg det holder å tørke av etter et par minutter, men hvis du vil være veldig nøye så er våt klut en god ide. Jeg skyller alt med varm vann + et rensemiddel minst en gang i uken. Men i mellom tiden så bruker jeg spray og tørkepapir på hyllene/sputnik.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

Og dette ser ikke ut til å plage luftveiene deres? Så bra :D Må prøves!

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sanca »

Synes i grunnen det billigste og beste å vaske rottebur og inventar med er microfiberklut og varmt vann! :cheer: Men det er forskjell på kluter hvor gode de er, jeg liker godt de som er i trepakninger fra Nille...

Jeg ble inspirert av tråden her og kjøpte en sånn dampvasker på Biltema. Men jeg fikk aldri prøvd den på buret, for etter 15 minutters prøving på badet, sto plutselig dampspruten ut av håndtaket og rett i hånda mi! Auuu! Så nå ligger den pent pakket inn i esken igjen sammen med kvitteringa, og venter på at jeg gidder å dra og bytte. Vet ikke helt om jeg gidder prøve en ny.. oki, en sjanse til da... :giggle:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Rubisco »

Med mindre du vil bruke den til andre ting, ville jeg sagt; få pengene dine tilbake. Jeg har prøvd å bruke den rundt huset og syntes den er ganske ubrukelig. Har ikke prøvd i dusjen enda.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by wollf »

jeg tok sofa og hundeseng med den og syntes den var super til dette. fjernet flekker fra sofaen kjempebra

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Tonje Lenore »

Rubisco wrote:Med mindre du vil bruke den til andre ting, ville jeg sagt; få pengene dine tilbake. Jeg har prøvd å bruke den rundt huset og syntes den er ganske ubrukelig. Har ikke prøvd i dusjen enda.
Kanskje du har vært uheldig med å få en dårlig en :shocked:
Jeg er i hvert fall kjempe fornøyd og den funker suupert :cheesy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Blåmeispiken
Pinky
Posts: 2
Joined: 20 Jun 2012, 22:07
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Blåmeispiken »

Nå har jeg stort sett vasket bur som ildere har brukt, men jeg brukte samme metode da Lille-Isak levde:

Bruker en ganske liten dæsj med grønnsåpe og skrubber buret (plastbunnen). Deretter skyller jeg det godt i veldig varmt vann og tørker det med et håndkle.

Trehyllene tas med litt såpe på fuktig klut, for deretter å ta en våt klut uten såpe og tørker av :)

Etter over 10 år ser buret ganske bra ut, og dyra har trivdes godt der, selv om det etterhvert kun ble til en valgfri sovemulighet, og ikke en lukket bolig :)
Helene (som savner dumborotten Isak, ilderne Puz, Jonaz, Tassen, Udo, Zorro, Maui, Molly, JarJar, Isak & Emma

Post Reply