Plagom vannflaske

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Plagom vannflaske

Post by Usagi-Zakura »

Jeg kjøpte nylig en ny vannflaske til rottene, det var en ganske fancy glassflaske med en liten plastgulrot inni som fløt rundt og viste hvor mye vann det var i den, jeg syns den var fin, dryppsikker skulle den også være..

Joda, dryppsikker er den, men ofte ser det ikke ut som om det kommer vann ut av den i det hele tatt :sjokkert:
Jeg ser at rottene slikker og slikker, og har prøvd å rulle på den med fingeren og ikke en dråpe kommer ut. Mekanismen er den samme som hos den andre plastflasken deres, muligens litt mindre. (Begge flaskene er i hamsterstørrelse. Men de har aldri hat problemer med det før.)
Er det noen som kanskje har prøvd disse og vet hvordan jeg skal få den til å fungere?

anni

Re: Plagom vannflaske

Post by anni »

Usagi-Zakura wrote:Jeg kjøpte nylig en ny vannflaske til rottene, det var en ganske fancy glassflaske med en liten plastgulrot inni som fløt rundt og viste hvor mye vann det var i den, jeg syns den var fin, dryppsikker skulle den også være..

Joda, dryppsikker er den, men ofte ser det ikke ut som om det kommer vann ut av den i det hele tatt :sjokkert:
Jeg ser at rottene slikker og slikker, og har prøvd å rulle på den med fingeren og ikke en dråpe kommer ut. Mekanismen er den samme som hos den andre plastflasken deres, muligens litt mindre. (Begge flaskene er i hamsterstørrelse. Men de har aldri hat problemer med det før.)
Er det noen som kanskje har prøvd disse og vet hvordan jeg skal få den til å fungere?
Har sett den typen og selv å tenkt å bestille men no tror jeg at jeg dropper det.
:cheer:

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

Jeg har også hatt sånn.. Samme problem.
Hadde samme problem med super pet sin også, men fikk den til å virke til slutt.. Den bråkte derimot ganske mye(jeg har buret på rommet og våker av praktisk talt alt).
Har hatt så mye problem med vannflasker(både at de er vanskelig å vaske skikkelig, er potte tett, bråker eller at de ikke skjønner å drikke av det), at nå er jeg begynt med kun vannskåler som henger på burveggen(sånn at de ikke kan dytte alt mulig oppi).
Funker veldig fint :cheer:

Tror jeg har hatt 8-10 vannflasker av diverse merker og varianter siste 2-3 årene.. bare ca 4 av de som har funket fra starten, eller som jeg har klart å tvinge til å virke i det hele tatt....

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Plagom vannflaske

Post by Usagi-Zakura »

Jeg bruker en 30-kroners plastflaske akkurat nå da, den funker mye bedre enn glassflasken til 79 kr :suspicious:
Begge henger på buret da i håp om at jeg får den andre til å funke, det kommer vann fra den av og til ser det ut som, men vannmengden har ikke falt siden jeg satte den inn.

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

Usagi-Zakura wrote:Jeg bruker en 30-kroners plastflaske akkurat nå da, den funker mye bedre enn glassflasken til 79 kr :suspicious:
Begge henger på buret da i håp om at jeg får den andre til å funke, det kommer vann fra den av og til ser det ut som, men vannmengden har ikke falt siden jeg satte den inn.
Det problemet jeg har hatt, er at det kun er vannet i tuten som kommer ut, så er det for stor vakuum til at det renner ned mer..
De flaskene jeg har hatt størst suksess med, er de som ikke funker på vakuum prinsippet(sippy drink, savic source etc)..

Problemet mitt var at samme hvilken type av de jeg hadde, var det 1/3 som ikke skjønte å drikke av det :suspicious:

anni

Re: Plagom vannflaske

Post by anni »

Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

anni wrote:Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:
Er sippy drink flasken som jeg snakket om :wink:
Nirvana skjønte den ikke men...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Plagom vannflaske

Post by torasrotter »

Men så er Nirvana litt dum da :wink: Det går i 30kr flasker her i huset også! Jeg synes det er vanskelig å gjøre rent alle slags flasker, så jeg kjøper de billigste og så hiver jeg de når de begynner å bli skitne.. Det er litt mer lettvint for meg :nottelling: Det er max 60kr i mnd, noe som er helt overkommelig :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

torasrotter wrote:Men så er Nirvana litt dum da :wink: Det går i 30kr flasker her i huset også! Jeg synes det er vanskelig å gjøre rent alle slags flasker, så jeg kjøper de billigste og så hiver jeg de når de begynner å bli skitne.. Det er litt mer lettvint for meg :nottelling: Det er max 60kr i mnd, noe som er helt overkommelig :wink:
Ya think? :bleh: hun vil jo ikke bli frisk engang :suspicious:

anni

Re: Plagom vannflaske

Post by anni »

MissGuardian wrote:
anni wrote:Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:
Er sippy drink flasken som jeg snakket om :wink:
Nirvana skjønte den ikke men...
Alle rottene jeg hadde brukte den flittig.
:cheer:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Plagom vannflaske

Post by torasrotter »

MissGuardian wrote:
torasrotter wrote:Men så er Nirvana litt dum da :wink: Det går i 30kr flasker her i huset også! Jeg synes det er vanskelig å gjøre rent alle slags flasker, så jeg kjøper de billigste og så hiver jeg de når de begynner å bli skitne.. Det er litt mer lettvint for meg :nottelling: Det er max 60kr i mnd, noe som er helt overkommelig :wink:
Ya think? :bleh: hun vil jo ikke bli frisk engang :suspicious:
Tror ikke hun gjør det med vilje da :nottelling: Med mindre hun har skjønt hvordan hun skal plage deg :sjokkert:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Plagom vannflaske

Post by WillyWonka »

anni wrote:Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:

Er en slik jeg har, men synes den bråker sånn :p meeeen... jeg overlever det :)Den funker, og det er vel det viktigste :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

torasrotter wrote:
MissGuardian wrote:
torasrotter wrote:Men så er Nirvana litt dum da :wink: Det går i 30kr flasker her i huset også! Jeg synes det er vanskelig å gjøre rent alle slags flasker, så jeg kjøper de billigste og så hiver jeg de når de begynner å bli skitne.. Det er litt mer lettvint for meg :nottelling: Det er max 60kr i mnd, noe som er helt overkommelig :wink:
Ya think? :bleh: hun vil jo ikke bli frisk engang :suspicious:
Tror ikke hun gjør det med vilje da :nottelling: Med mindre hun har skjønt hvordan hun skal plage deg :sjokkert:
Hun begynner med ting(nysing, grynting, krangling med balder) innen en time etter jeg har sagt til noen at hun ser ut til å ha sluttet..

MissGuardian

Re: Plagom vannflaske

Post by MissGuardian »

WillyWonka wrote:
anni wrote:Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:

Er en slik jeg har, men synes den bråker sånn :p meeeen... jeg overlever det :)Den funker, og det er vel det viktigste :)
Savic source bygger på samme konseptet, men er MYE mer stillegående.

anni

Re: Plagom vannflaske

Post by anni »

WillyWonka wrote:
anni wrote:Masse dårlige drikkeflasker på markedet.
Jeg hadde denne før, solgte den med et bur men kommer til å kjøpe en ny.
Den fungerer utmerket
http://www.equinecaninefeline.com/catal ... p-476.html

Den finnes i forskjellige størrelser
:cheer:

Er en slik jeg har, men synes den bråker sånn :p meeeen... jeg overlever det :)Den funker, og det er vel det viktigste :)
Litt bråk blir det men jeg synes det et koselig bråk :crazy:

Post Reply