Bur på QXL

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Ratman

Bur på QXL

Post by Ratman »

Hei igjenn!

Har gått helt bæsherk på forumet er nå jeg=)

Men saken er den at jeg ser på et bur på qxl.no
Er det noen her som har sett dette buret før og som veit om det kan brukes til rotter? Da tenker jeg mest på avstanden mellom sprinklene.

Her er buret: URL: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=12031

Håper på svar!

MVH
Borgar[

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

tipper det er ca 1cm mellom sprinklene og det er ganske ypperlig. det står ikke noe mål, men det er jo et chinchilabur, så størrelsen burde være grei, alt etter hvor mange rotter du tenker å ha og hvordan du vil innrede det.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg har et bur av nesten samm type , avstanden er ca 1 cm mellom sprinklene , tror du kan ha opp til fem voksene rotter i det .. :wink:

Ratman

Post by Ratman »

Blir god plass til 2 hun rotter da :D

Sendte et spørsmål til selgeren:
"Hei! Hvor lang er avstanden mellom sprinklene? Lurer på å bruke det til rotter og de må jo ikke stikke av=) MVH Øyvind" (navnet er ikke mitt jeg var logga på som pappa)

Fikk svaret :
"Buret har tidligere vært brukt til rotter, men disse var voksne, store utstillingsrotter. Små rotter vil nok stikke av før du rekker å si cheese..."

Så unger på 5-6 uker kommer seg lett ut eller? Kan nesten ikke skjønne det hvis det kun er 1cm. åpning???

MVH
Borgar

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

tror det kommer ann på størrelse på rotteungene .
På mitt bur ( som jeg hadde) kunne veldig små rotter komm igjennom altså fra alderen 2-4 uker , alle de andre som var eldre kom seg ikke igjennom :wink: .

Utstillings rotter ? visste ikke det fantes i norge akkurat .. :lol: :roll:

Locked