Chipsi ultra burstrø

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Chipsi ultra burstrø

Post by sanca »

Æsj, nå lurer jeg på om dama i dyrebutikken lurte meg i dag :suspicious:

I den lokale dyrebutikken her har jeg sett sånne pellets av resirkulert avispapir, og det hadde jeg tenkt å prøve. Men var tilfeldigvis i nærheten av en annen dyrebutikk i dag. Dama der klarte altså å prakke på meg chipsi ultra, og insisterte på at det ikke var laget av bartrær (det spurte jeg om sikkert 5 ganger :cheesy: ) Også skulle jeg sjekke litt på nettet nå for sikkerhets skyld. Søkte selvfølgelig her først :cheer: , og fant bl a det burstrøet diskutert her: viewtopic.php?p=130123#p130123

Og her er det fra hjemmesida til produsenten: http://www.jrs.de/cgi-bin/wPermission.c ... l?navid=14 Så langt ser det jo greit ut, men så skjønner jeg ut fra fanene til venstre på sistnevnte side at det som ble diskutert her i tråden ikke stemmer, Chipsi ultra er ikke laget av mais, det er et annet som heter chipsi mais... Alt i teksten på hjemmesida ser jo greit ut for rotter, det står bare "naturlig plantemateriale" og ikke hva slags treslag. Men så kikket jeg litt nøyere, og i en liten logo-aktig sirkel der det står "anti-microbial effect" står det med endra mindre skrift i midten: "coniferous wood"... Altså BARTRÆR :sjokkert:

Det betyr altså at vi IKKE bør bruke CHIPSI ULTRA til rotter!!! Og dumme meg har selvsagt allerede åpna sekken jeg kjøpte i dag :bleh: så den får jeg bare gi til noen med andre dyr enn rotter :bleh: :bleh:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Chipsi ultra burstrø

Post by wollf »

jeg hadde gått tilbake og klaget og krevd at de ansatte hadde tatt et kurs i hva de selger, uansett hva det er laget av så støver det veldig mye:(

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Chipsi ultra burstrø

Post by lucas »

Chipsi Ultra er jo bare vanlig cats best/ chipsi som er hakka opp. Er jo bare og gå tilbake og bytte/ få tilbake pengene. Det er feilinformasjon fra butikken.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Chipsi ultra burstrø

Post by sanca »

lucas wrote:Chipsi Ultra er jo bare vanlig cats best/ chipsi som er hakka opp. Er jo bare og gå tilbake og bytte/ få tilbake pengene. Det er feilinformasjon fra butikken.
Ja, det var dårlig info, og sånn som hun sto på for å overtale meg til å kjøpe!!! :suspicious: Men jeg har som sagt allerede åpna sekken for å kjenne på strøet, så da nytter det vel ikke å komme tilbake med det... I morgen blir jeg stolt rotteeier, og får med litt strø fra oppdretteren. Så får jeg dra innom den lokale dyrebutikken her i løpet av helga og kjøpe det strøet jeg egentlig hadde planlagt å prøve. Det er sånne papirpellets, tror de hadde det som heter "Back to nature". Og rekker jeg ikke innom der, bruker jeg bare avispapir i mellomtida, er jo ikke noe å stresse med...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Chipsi ultra burstrø

Post by wollf »

du får fint pengene tilbake. det bør de gjøre

Post Reply