Jeg har jo vært på utkikk etter et rotte til, men jeg har ikke sjekket burkalkulatoren for jeg tenkte at buret mitt er vel stort nok til tre rotter. Men jeg sjekket det istad, bare for å være sikker.
Det har målene: høyde 100cm, bredde 58 cm og dybde 36 cm.
Men i følge burkalkulatoren har dette buret bare plass til to rotter, og det er bare om burplassen er godt utnyttet..
Det kan vel ikke stemme?
Her er et bilde av buret (jeg tok ikke med det lille fugleburet i toppen med i utregningen, for det er så lite og rommer bare en hengekøye)
NTF's burkalkulator opererer med større plass pr. rotte enn de fleste andre burkalkulatorer. Det er vanligere å anbefale 2 kvadratfot pr. rotte. og da gir buret ditt plass til 3 Det er jo nesten slik at jo større tumleplass de har, desto bedre, men jeg er ikke bekymret for buroppsettet ditt til 3 rotter. Hvis de er som de fleste andre rotter kommer de vel til å tilbringe store deler av døgnet klemt sammen i fugleburet på toppen uansett :giggle:
Matmor wrote:NTF's burkalkulator opererer med større plass pr. rotte enn de fleste andre burkalkulatorer. Det er vanligere å anbefale 2 kvadratfot pr. rotte. og da gir buret ditt plass til 3 Det er jo nesten slik at jo større tumleplass de har, desto bedre, men jeg er ikke bekymret for buroppsettet ditt til 3 rotter. Hvis de er som de fleste andre rotter kommer de vel til å tilbringe store deler av døgnet klemt sammen i fugleburet på toppen uansett :giggle:
Det er fitn å høre
Hehe, ja de sover stort sett bare i buret, og herjer i sofaen med meg :cheerful: