5 små skatter :)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

5 små skatter :)

Post by maggy »

Eg har fått 5 rotter på omplasering,men kjenner eg er litt ititert :( bure ser ikje ut,rustent og ekkelt og ikje minst lokter det surt :( eg syns 5 rotter va i det meste laget men vi ble enige om å prøve i 3uker for å se om det fungerer :)

Jeg vurderer å kjøpe nytt bur om eg velger å beholde de,men vet dere om gvor eg kan kjøpa nytt for en billig penge ? kan kjøpe brukt og men da litt fint og helst lakket,ikje lakket blir så sytgge.

Takk for svar :)

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: 5 små skatter :)

Post by Skaubytroll »

Stinkende bur er ikke morro... :bonk:
Har du tittet på finn.no ? Hender det er ålreite bur der til en billig penge.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Ja men det va bare små bur eller slikt jeg har :) men kan en bruke ilderbur til de?

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: 5 små skatter :)

Post by Niana »

maggy wrote:Ja men det va bare små bur eller slikt jeg har :) men kan en bruke ilderbur til de?
Man kan bruke alle høye bur som ikke har for brede sprinkler, jo høyere jo bedre :D
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: 5 små skatter :)

Post by Skaubytroll »

Ilderbur er stort sett helt ok :) Og det er absolutt bedre enn et stinkende, så kan man heller bruke litt tid på å finne "det rette" buret :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Ja :) eg må bestemma meg om eg vil ha rottene,så har de på lån nå i 2-3uker for å teste hvordan det går,men syns 5 rotte er alt for mye og syns det er litt vanskeligt å bli kjent med 5stk på ein gong ,men får se,bestemme eg meg for å beholda de så kjøpe eg nytt bru til de ;)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: 5 små skatter :)

Post by tantepose »

5 er helt passe! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Kansje det,men syntes det var i det meste laget,når en skal bli kjent med de,lufte de,har en katt og en hamster i tillegg og 2 barn,3 rotter hadde past upperligt :)

Men kan noen si meg om dette buret er lakert?? vil ikkje ha ulakert,syns de blir så skitne og ekle ettehvert

https://onlinezoo.nordicshops.com/produ ... gory_id=69

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Nå har eg sakt til rotte eiger at eg var interser i 3 ikje 5, så får me se om hun er villig til å skille de,elsegutten her syntes d var vell mye m 5 så då må eg ta hensyn til d :cheeeers:
barna først så dyra :)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: 5 små skatter :)

Post by sanca »

Er jo litt synd å skille dem også, synes jeg, siden de er vant til å leve med hverandre... Jeg vurderer å kjøpe nytt bur til mine, ønsker meg et der jeg kan åpne hele fronten. Buret mitt kan du se bilder av i denne tråden: viewtopic.php?f=15&t=13491&start=30 Særlig i mitt siste innlegg, siste bildet gir et greit inntrykk av buret. Så dersom det blir aktuelt for deg å beholde dem og bytte bur, kan du jo høre med meg på pm etc
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: 5 små skatter :)

Post by tantepose »

Det er liten forskjell på å ha 3 og 5.Og som sanca sier er det veldig trist å skille dem.De blir jo heller ikke så gamle,og da kan du få problemer med å introdusere nye.En rottefamilie er faktisk veldig glad i hverandre! :love: Har selv hatt 11,ikke noe problem,har nå 3,(pga. at jeg har mistet mange i ung alder i det siste),men det er stusslig i buret,3 fungerer liksom ikke som "flokk".Håper inderlig de kan få være sammen! :sadpace:
Jeg ber faktisk på mine knær her... :aww: :wink: :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: 5 små skatter :)

Post by Skaubytroll »

Og jeg har 10 gutter sammen :kisses:

Man merker egentlig ikke noen større forskjell på 5 og 10 heller :rofl: Sånn rent bortsett fra at rottene alltid har noen å kose seg i bunke med :lovey:

Nei, jeg syns du skal ta de alle sammen. Dere blir kjent etterhvert, og ingen mister sin bestevenn. Tenk så trist hvis du får med deg en kjempeleiseg-rotte som sturer fordi bestevennen ikke fikk bli med :sadpace:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Eg føle at 5 blir for masse og guttongen min ville heller ikje ha 5,men 3 e ok. Kansje dokke syns det er greit med 5,men ikje for meg,eg har o 1 katt og ein hamster og 2 ongare eg e aleina m, å vist eg og ongane ska ha ti å bli kjent med dei så må me ha 3,har ikje ti t flære. domt men sant,men ska ha ti t alt o.

Så 2 ska jis vekk om någen vil ha.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: 5 små skatter :)

Post by wollf »

jeg synes du gjør det rette faktisk. ikke ta deg vann over hodet slik mange gjør. ikke alle klarer å ha så mange rotter, ikke for at de ikke klarer det, men vi her inne må tenkte at for oss er ikke rotter bare klæledyrene våre men også lidenskap og hobby.
om 3 er nok så skal du gå for det, om 5 blir for mye vil det si at kanskje 2 blir forsømmt litt.
jeg merker stor forskjell på 6 og 8 rotter. jeg har en grense på 10, men om jeg ikke hadde vært oppdretter ville jeg holdt meg nede på 5 selv.
å splitte rotter er ikke det værste som kan skje om rottene får et godt hjem. det værste er vel om de blir omplassert gang på gang på gang for at de som tar imot dem ikke klarer av 5 stk og synes det blir for mye...

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: 5 små skatter :)

Post by Skaubytroll »

Men å splitte opp en vel fungerende flokk på 5, for sin egen del...?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Post Reply