deling av bur??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

deling av bur??

Post by Søstrene Halvorsen »

Halvorsen er jo alene rotte og blitt en gammel man med god form kan man si.
Jeg har da satt sammen to bur slik at han har hat minste krave til Ntf på størelse på burene Nå har han en periode godt sammen med Jems og ratatuie inn og ut av buren, men rett før jul ble han igjen slik at han ikke vile være sammen med dem og tok bure sitt tilbake som alene rotte. Jeg ser jo at han er minder aktiv enn det han var før og liker best og holde seg i det nederste buret sitt han trives veldig godt der og har sluttet helt og bruke øveretasjen.
det jeg lurer på er om jeg kan ta av det øverburet og bare latt han bruke det nederste.
Han er jo ute av buret mange timer om dagen og koser seg og sier jo heller ikke nei til og luftes med de andre gutta.
Han har jo også fri tilgang til guttas store bur hvis han vil ditt, noe han for tiden ikke vil, men det er greit at de andre gutta kommer til han da. Men sove og slikt vil han gjøre alene.
Jeg er vel mest redd for at han skal få for liten plass hvis jeg fjerne det øver buret og da tenkte jeg det var lurt og høre litt med dere her inne.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

anni

Re: deling av bur??

Post by anni »

Ser ikke noen grunn til at du ikke skulle kunne gjøre det.
:cheer:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: deling av bur??

Post by Matmor »

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår størrelsen på buret hans rett. Hvis du har satt sammen to bur for å få noe som er minste størrelse for én rotte i følge NTF's burkalkulator kan det for eksempel være snakk om to bur som til sammen er 40 cm brett og dypt, og 50 cm høyt. Å halvere den størrelsen gir 40 x 40 x 25 cm. Det synes jeg er alt for lite for en voksen han, selv om han er mye ute.

Post Reply