Lux-shoppen

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Lux-shoppen

Post by Norakul »

Så Regina-buret har også bedre "holdbarhet" enn Venezia?
Legger det seg vann inni det også?

Takker for svar :happy:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Lux-shoppen

Post by sanca »

Ønsker meg også nytt bur, på sikt. Har hele tida tenkt at jeg ønsker meg RS, for jeg ser for meg at det må være så lett å komme til inni hele buret med så store luker. I tillegg bruker jeg doer med strø, og fleece for resten, så lave kanter gjør ingenting. Men så ble jeg litt i tvil når jeg hører wollf sier Venezia og Regina er lettere å henge opp alt mulig i, samt jenny-hyller. Går det ikke an å bruke jenny-hyller i RS? Er Venezia enkelt å komme til inni (jeg knoter så innmari med Jolly-buret innimellom, føler meg som den akrobaten bare for å få hengt opp ei jennyhylle mot de bakre hjørnene)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by torasrotter »

Jeg vet ikke om regina også samler opp vann, men det er ikke noe mer holdbart enn venezia.. De er laget av samme produsent, så matrealene det er laget av er det samme. Det er bare størrelsen som er ulik :wink: Jeg synes ikke det er vanskelig å innrede RS burene, jeg får opp både hyller, køyer, rør og kuber :cheerful: Det ligger bilder av mine bur i bunnen av denne siden: viewtopic.php?f=15&t=11259&start=135

De er ikke like fulle av leker og ting som Marlen sitt bur, men det er ingen som har så mye i buret sitt som Marlen har :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

tora jeg har ikke det problemet, har hatt mitt bur i 2 år nå og det ser like bra ut, og det legger seg ikke noe vann i rørene her da det er knopper som tetter rørene... de nye veneziane er veldig anderledes enn de gammle, men wolly wonka kjøpte et av meg som er ybergammelt og det er enda i super stand...
jeg mener at RS burene er bra, men det virker som at det er blitt så populært at ingen andre bur er bra nok. og det er feil...
gå på min tråd ratrace inne på bildegalleri og se på mine bilder av buret...

det er ikke en rust flekk i det, for etter jeg vasker det tørker jeg det godt. bunnen ser ut som ny og jeg har ikke lakket det en gang

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

regina er mye større, det er eneste forskjellen på de to og det har ikke de rørene på siden som venezian har. en av tingene jeg liker med venezia også er at det er så lett å få reserveutstyr. bare å ringe bureksperten da man trenger nye hyller, ny bunn eller luker... jeg fikk en bunn gratis for de hadde en liggende

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Lux-shoppen

Post by sanca »

Det synes jeg høres bra ut wollf! Men er det lett å komme til inni og vaske og innrede? Jollyburet mitt har vel omtrent like store luker som Venezia, men det er knotete å ordne med (jeg liker også å henge opp alt mulig rart, sånn som deg :wink: ) Liker at det er en norsk nettbutikk som selger det...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Lux-shoppen

Post by Niana »

Jeg hadde blitt så fornøyd om jeg fikkk tak i et billig bur, uansett om det var Venezia eller RS. For buret jeg har nå er så utrolig teit når det gjelder å innrede eller vaske. Lukene er bare 15x15cm, og det er så vidt jeg får hele armen inn for å rengjøre. Det er bare en luke foran og en på toppen (jeg har to bur oppå hverandre, så da blir det i teorien tre luker) Heller passer ikke Jennyhyller inni buret, fordi det er litt smalt. Flaks for meg at det fulgte med noen sprinkelhyller i buret, ellers hadde jeg ikke hatt noe rottene kunne gått på der inne.

Bruker forresten plastovertrekk på sprinkelhyllene, så ikke guttene skal få problemer med føttene.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

anni

Re: Lux-shoppen

Post by anni »

Jeg hadde et litt smalt bur en gang og da saget jeg av en Jennyhyllen 2-3 cm og da fikk jeg akkuart plass til den.
:cheer:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

jeg har ingen problemer med å innrede eller vaske det. lukene er store og velplassert. og jeg har pupper og mage som er i veien. det følger med innredning når du kjøper buret også. jeg henger opp ting med S kroker fra ikea

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Lux-shoppen

Post by Norakul »

Jeg bestilte en pakke fra lux-shoppen på ca 9 kg for omtrent en uke siden. Hvor lang leveringstid har dem slik ca? :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by Lyngrottene »

Vet de skal sende varer imorgen, så da kommer kanskje ditt med på lasset ;)
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply