Lux-shoppen

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

likte det ikke:P synes det var ulekkert og vanskelig å komme helt bak i

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by torasrotter »

Rs eller Tower? :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

tower. og jeg liker ikke plast bunn. RS liker jeg ikke pga lukene først og fremst og pga jeg liker å ha masse ting hengende i buret, og synes at det er vanskelig å innrede etter de tingene jeg har.
men først og fremst hater jeg lukene. hadde nok gått av skaftet om jeg hadde hatt dem. og jeg liker å kunne bruke bunntrø uten at noe flyger utover.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by torasrotter »

Ja det med bunnstrø er veldig plagsomt! Men hvis man har rotter som går på do i do, kan man ha flistepper :cheesy: Lukene er faktisk ikke noe problem for meg, men skjønner hva du mener. Dine rotter velter jo ut når du åpner buret, så du hadde nok slitt hvis de hadde bodd i et RS bur :wink: Nei skjønner godt at du ikke liker Tower, du er både for lav i tillegg til at du har for store pupper du og :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

jepp.. og så liker jeg at lukene går slik som ohos med at de kan brukes som en veranda slik at rottene kan gå ut på dem. jeg ser ikke for meg en gammel rotte eller en som er svak til bens komme seg like lett inn og ut av RS som av veneziaen... liker ikke bruke tepper i bunnen, blir bort rot og sånn synes jeg... mine liker seg heller ikke godt på bunnen, jo høyere opp jo bedre. og kjenner jeg mine eldre damer rett ville de bare prøvd å tatt med seg bunn teppet inn i huset. for ikke å snakke om mine syegenskaper da

anni

Re: Lux-shoppen

Post by anni »

Lukene er noe av det jeg liker best med RS buret.
Man kan kjøpe en ekstra stige å feste i bunnen på underetg så kan rottene klatre ut av buret den veien.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

jeg vil ikke ha dem ned, men opp

anni

Re: Lux-shoppen

Post by anni »

Det er gode stiger mellom etg.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

jeg vil ha dem opp på buret....

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Lux-shoppen

Post by Norakul »

Har sett litt på veneziaburet også. Er vel chinchillaburet som blir brukt mest? Kan noen si positive/negative sider ved dette da? Det er hvertfall billigere! Lux-shoppen fikk ikke inn RS før om 3 uker, så har god tid til å ombestemme meg :p Jeg fikk jo rotter for en uke siden, så jeg aaaaner ikke hva som er best :p Men kan veneziaen deles om man vil ha fler kjønn? Eller kan det kun være ett stort bur?
:happy:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

jeg fikk en plate laget en gang til det første buret jeg hadde.
regina er også et av de burene, det er større og lettere å dele. men de kan begge deles pga lukene. jeg liker det buret veldig godt og sverger til det. det er lett å dmontere ved vask, plexiglassplater nederst slik at strø ikke kommer ut, lett å innrede, pent å se på. jeg har lukene oppe og da fester jeg dem slik at de står ut som en rampe. bunnskuff kan dras ut, jennyhyller får plass, og halvsirklene på siden kan man feste hengekøyene i. jeg liker å ha masse hengekøyer i burene

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by wollf »

og kjøper man 2 venezia bur kan man ta bort sideplaten og montere dem sammen og få et dobbel bur. du får jo 2 venezia til prisen av et RS

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Lux-shoppen

Post by Norakul »

Ok, siklet på det først! Men leste mye om tidlig rust?
Mente du at chinchillaburet eller regina var best? :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Lux-shoppen

Post by Norakul »

Er visst jeg som surrer :) Venezia eller regina best? :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Lux-shoppen

Post by torasrotter »

Jeg sverget også til Venzia bur før! Grunne til at jeg kjøpte meg RS når jeg først skulle kjøpe meg nytt bur, var fordi jeg ville kunne dele det lett i to.. Jeg elsker venezia burene fordi de er så fantastiske å innrede! Man kan gjøre omtrent hva man vil inne i de burene. De er lette å bytte bunnstrø på, og det tar ikke så stor plass i forhold til hvor mange rotter man kan ha i det. Det er praktisk og veldig pent å se på. Men det er ingen tvil om at holdbarheten på RS burene er bedre enn på Venezia. Jeg har hatt to venezia bur, og det siste rustet skikkelig istykker på bare 1.5-2 år. Bunnplaten datt bokstavelig talt fra hverandre, og alle sprinklene måtte lakkeres på nytt. Det er også irriterende at rammen til buret er hul, slik at når man spyler det i dusjen eller bruker mye vann på det så legger vannet seg inne i rørene og det begynner å stinke.. Spesielt når det blander seg med rottetiss som renner ned.. :happy:

Jeg absolutt elsker Regina buret, og hvis du har plass til det ville jeg valgt det fremfor venezia når som helst! :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply