Drikkeflaske...

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Drikkeflaske...

Post by sanca »

Det var jo på tide, Anni :nottelling:

Og i dyrebutikken fikk jeg til svar at "de flaskene vil du ikke ha"!?! :sjokkert: De hadde visst hatt dem før og han påsto at de festene holdt svært kort tid... Ja, ja, jeg gadd ikke trosse ham jeg da, prøvde å tenke ut en god løsning selv for enkelt feste. Og nå har jeg funnet en genial løsning som jeg bare digger :grin: Jeg har festet slike papirklemmer på hver side, og tredd strikk mellom dem. Jeg har brukt rester av en gammel hoppestrikk :nottelling: og klemmer kjøpt på Ikea. Sånne klemmer får man kjøpt i bokhandlere osv, og f eks buksestrikk får man kjøpt alle steder som har litt syutsyr (tror de har f eks på Kid el Princess)

Løsningen er superenkel i det daglige når jeg tar av og på flaskene, og den er enkel å ta av og på buret ved burvask:

Image

Image
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

anni

Re: Drikkeflaske...

Post by anni »

Smart løsning :cool:
Flaskene jeg bestilte ser ganske solide ut så tror ikke de ryker med det første.
:cheer:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Drikkeflaske...

Post by torasrotter »

Ja jeg har fremdeles tuten til en av flaskene jeg kjøpte når jg gikk på videregående, det er 6 år siden jeg kjøpte den og den funker fremdeles.. Jeg bruker den ikke da for det er litt vell mye alger og drit inni alle kroker.. :nottelling: Men den funker iallefall fremdeles :cheesy:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Drikkeflaske...

Post by Gittiamo »

Jeg kjøpte en ny flaske til gutta i dag på TamAlna. I hardplast med stor åpning i håp om at den kan vaskes i vaskemaskina. Om det går, vet jeg ikke før jeg prøver. Litt mikkmakk å få på festetet, men når det var gjort, så satt den. Men jeg er fortsatt skeptisk...

Aner ikke hva slags merke det er, men på den lille lappen oppi flasken, stod det Atrjo (tror jeg). Finner ikke noe ved å søke på dette.

Image

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Drikkeflaske...

Post by Vitania »

Kjøpte en veldig lik flaske, bare i en annen farge, til kaninene når jeg først fikk de. Men den ble kastet av noen, før den ble tatt i bruk. Nå selger de ikke like flasker lenger. Husker jeg var storfornøyd med festet og størrelsen på hullet.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

utmeldt

Re: Drikkeflaske...

Post by utmeldt »

Håper det går greit at jeg slenger meg på her :cheer:
Jeg har brukt slike helt standard små flasker til en 20-30 kr, kjøper inn mange og kaster etterhvert som de blir skittne :bleh:
Men nå tenker jeg at det ikke er særlig snilt for miljøet da så er det noen som har testa glassflaskene fra LUX ?
http://www.lux-shoppen.dk/glasflaske-35 ... zgMMLT3-Q0

ser for meg at det blir mindre vekst av bakterier i glass framfor plast, og de er sikkert oppvaskmaskin-safe. Vurderer å kjøpe et par men er avhengig av at folk er fornøyde med dem før jeg kjøper :cheer:

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Drikkeflaske...

Post by Gittiamo »

Vitania wrote:Kjøpte en veldig lik flaske, bare i en annen farge, til kaninene når jeg først fikk de. Men den ble kastet av noen, før den ble tatt i bruk. Nå selger de ikke like flasker lenger. Husker jeg var storfornøyd med festet og størrelsen på hullet.
Denne var i flere farger og størrelser. Så er kanskje den samme? Foreløpig er jeg veldig fornøyd. Gutta bruker denne i stedet for den gamle som er under der. Kommer til å bruke begge en stund fremover for å se hvem som funker best for gutta.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Drikkeflaske...

Post by Vitania »

Ja, tror det var samme butikkjede jeg kjøpte fra, så veldig sannsynlig.
Har litt lyst på slike igjen. Fikk prøvd den i to dager før den ble kasta...
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Drikkeflaske...

Post by Gittiamo »

Foreløpig passe fornøyd. Den lekker litt da det bare er en kule i denne. Men de får letter vann av denne og synes vannet som drypper ut og havner på hylla er best. Ihvertfall han ene her liker det :sjokkert:

kristine
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2010, 09:55
Location: Harstad

Re: Drikkeflaske...

Post by kristine »

Denne typen liker jeg svært godt, og lekker gjør de hell ikke som dessverre mange flasker gjør :/ http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk ... rodid=7363

Post Reply