Ball for rotta å løpe rundt i

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Ball for rotta å løpe rundt i

Post by iasulf »

Må bare anbefale sånn rund ball som rotta kan løpe rundt i. Jeg var litt skeptisk til dette i starten, til jeg leste om ei i usa som syntes dette var veldig smart. Hu lot rotta gå frivillig inn i ballen, så hun var sikker på at de ikke mistrivdes, så jeg tenkte jeg skulle prøve det samme.

skaffa meg en slik ball som er beregna på ilder, den største, betalte 299,- for den, så bar det hjem å stappa rotta inni. Satte ballen på bakken, å nå reser de rundt som rene olympiske mestere i denna ballen. kjempegenialt. nå kan jeg la rottene få tilgang til HELE leiligheten uten at jeg trenger å bekymre meg for avgnagde ledninger :crazybonk:

nå holder jeg opp ballen utenfor buret, å rottene krangler om å gå inn i ballen ;) ufattelig gøy å se på, spesielt i starten når de ikke helt mestrer det :P
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by tantepose »

Jeg ville iallefall ikke stappet noen inn. :wink: Etter at de er kommet inn dit MÅ de jo løpe,men kommer jo ikke dit de vil.Men går de inn i ballen om du legger den på gulvet utenfor buret?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by Niana »

Jeg har vanskeligheter for å se for meg at rottene synes det er noe gøy i en sånn ball egentlig. Kan godt hende dine gjør det, iasulf, men jeg tror ikke mine ville likt det. Mest fordi de får ikke lekt sammen, de får ikke hoppet og herjet, og de får ikke snust og undersøkt.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by Tonje Lenore »

Jeg ville ikke hatt rottene mine i en løpeball, da rotter liker å få utforsket å snust rundt om kring og vært med hverandre.
Skjønner med hamster da de liker å være for seg selv og trenger litt trim! :crazy:

I tillegg vil jeg ikke tro at den løpeballen er så bra for ryggen til rottene :sadpace:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by utmeldt »

Huff jeg synes veldig synd på dyr som blir stappa inni en ball og må krasje rundt i den :oops:
Jeg likte ikke dem når jeg hadde hamster og jeg lar ikke rottene løpe rundt i en slik!
De ville misstrivdes inni en slik ball vet jeg, de er så glade i å snuse og styre rundt og leke med hverandre så da vil jeg ikke ta fra dem sjansen til det :cheer:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by Matmor »

Hvis det er en ball beregnet på ilder tror jeg nok ikke det blir problemer for ryggen til en rotte, og det finnes helt sikkert rotter som synes det er gøy. Noen rotter liker jo løpehjul også! (Jeg har bare ikke hatt noen av dem ennå.)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by wollf »

enig med matmor her. jeg tror pixie kunne elsket det... men tror hunden ville syntes det var enda mer morro, så tror jeg lar være

John Arild
Stjeler mat
Posts: 59
Joined: 03 Jan 2012, 16:04
Location: Knapstad, Hobøl, Østfold
Contact:

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by John Arild »

Høres gøy ut, tror jeg skal teste dette på mine.

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by Szelidpatkany »

wollf wrote:men tror hunden ville syntes det var enda mer morro, så tror jeg lar være
Ser det for meg :roflmao: :rofl:

iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by iasulf »

ja, de går inn i ballen også utenfor buret. Jeg kan ikke la rottene gå løse på stua pga ledninger å sånn, men de får gå løse på ett annet rom som jeg har dem i, med god plass. Det er ingen tvil om at de trives, første gangen var de litt skeptiske, men de ble fort fornøyde. Når rottene er lei av ballen går de til buret, å da tar jeg de ut hver gang, men det krevde litt tid for å få de til å skjønne det.


Det er en ilderball, så den er definitivt stor nok. Å de må ikke løpe hele tiden, de kan både gå og sitte stille, noen ganger kommer de ved beina mine å bare sovner. Det er i grunn bare når de skal over dørkarmer at de løper. de tar i seg fart. ellers går de bare i den, men de har stålkontroll, dulter ikke i noe spessielt ofte (bare hvis de prøver å komme seg under tvbordet, for der er det for lavt)

Så til dere som er skeptiske, eller ikke ville prøvd det, rottene går glipp av noe. Lar jeg ballen ligge frem, så går de inn i den frivillig ;)
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by tantepose »

Så lenge de går inn frivillig,gang etter gang,er det greit for meg. :wink: Men til alle andre,IKKE UTEN. :crazybonk:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by utmeldt »

Jeg har heldigvis plass og tid til å underholde mine små så trenger ikke noe ball for dem å løpe i :cheerful:
Men sålenge rottene dine synes det er gøy så er det jo ingen fare :wink:

Man blir nok bare litt skeptisk til slike "hamsterballer"(skønner at din er mye større altså er bare mitt ord på greia ) siden man har sett så mange idiotiske videoer på Youtube ol. med hamstre som krasjer inn i ting og faller ned trapper i ballene sine osv og eierne står å filmer og ler seg ihjel :sadpace:

iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by iasulf »

haha. jeg var skeptisk sjæl, men tenkte det var verd ett forsøk. men det blir lite løping i ballen nå, tar de med ut i grasset istede ;) er jo så varm her nå at det er greit å la de gå noen minutter i grasset
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ball for rotta å løpe rundt i

Post by Siv M »

Jeg har vurdert en løpe ball til mine rotter, å det fulgte med en slik ball som er for hamster , når jeg tok over mine rotter smurfine og my, men tenkte på at de sikert ikke ville like seg i en slik ball for da får de ikke klatret rundt å utforsket alt som er i rommet så jeg lot være :) Jeg bruker det til hamsteren min når jeg skal gjøre rent i buret hennes, da kan hun rulle rundt mens jeg vasker buret hun synes det er helt greit, ellers har jeg ett bad uten ledninger å rør å krype inn i, som jeg har lagt tepper, og papp esker med hull i på gulvet, der de kan få løpe fritt når det er lufte tid.

Post Reply