Det er ikke så lett å få til min løsning hvis du ikke har tilgang på symaskin, men har du det, gjør jeg som følger:
Sydd 3 skift med trekk som er to fleecedeler formet etter hylla sydd sammen i den buede enden. På de rette kantene har jeg borrelåser mellom skruene. I tillegg har jeg festet trykknapper rundt alle kantene på den øverste, og har sydd masse løse tepper med motsvarende trykknapper som jeg da enkelt kan skifte ut (enkelt å skifte hovedtrekkene med borrelås også). Skifter enten det øverste eller hele trekket annenhver dag, så når jeg har hovedvask på buret ca en gang i uka, er det bare å vaske lett over hyllene med en klut, de har ikke blitt spesielt skitne
Før jeg sydde alle trekkene, festet jeg tepper til hyllene med sånne store papirklemmer (vet det ligger en tråd om det her et sted, skal se om jeg finner den etterpå) Jeg har kjøpt mine på Ikea, de passer perfekt til gitteravstanden på buret mitt, samt at de er greie og feste i underkant av hyllene, og da brukte jeg heller ikke så veldig lang tid på å skifte tepper...