Sikler på bur..

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Sikler på bur..

Post by anni83 »

Sitter og sikler på bur.. Noen som vet om dette buret selges i Norge på en eller annen nettside eller butikk? Kommer vel toll utenom fra Danmark?


http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... bur/187011


Noen med erfaringer og dele om det....? Kjedelig og bestille bur fra utlandet syns jeg, men men..

:boggle:

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Sikler på bur..

Post by Urokråka »

Jeg kan ta det inn der jeg jobber,men det er nok endel billigere å ta det inn selv fra DK.


utmeldt

Re: Sikler på bur..

Post by utmeldt »

Jeg vil virkelig anbefale det buret dær!! :peewaggle:
Det er det beste buret jeg har hatt! Men luksus koster også litt desverre :nottelling:
Jeg betalte ca 4000 nkr alt i alt for å få det fra LUX shoppen i danmark, det er det rimeligste og tryggeste alternativet jeg kunne finne for et Royal Suite bur :cheer:

Link: http://www.lux-shoppen.dk/royal-suite-double-p-76.html


Mesteparten av pengene går som du ser til frakt og slikt, men det er virkelig verdt det :yumm:

Frida
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 24 Jan 2012, 12:29
Location: Oslo

Re: Sikler på bur..

Post by Frida »

Angrer ikke et sekund på at jeg bestilte dette buret selv om lommeboken måtte svi. :cheer:
Bestilte fra lux. Slapp fint unna toll og prisen ble på mellom 3000 og 3500 om jeg husker korrekt. Dyrt, men absolutt verdt det.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Sikler på bur..

Post by Urokråka »

Hvordan slapp du unna tollen?

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Sikler på bur..

Post by torasrotter »

For de som bor innenfor rimelighetens grenser fra billig båt til dk, evt kan kjøre til Kristiansand og ta båten herfra så er det veldig billig :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Sikler på bur..

Post by Urokråka »

Men man skal vel egentlig tolle uansett?

anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Sikler på bur..

Post by anni83 »

Tusen takk for link og hjelp Anniken ! :dån: Kommer nok også til og investere i dette flotte buret når jeg får meg babyer igjen en gang ! Når dine var bittesmå, brukte du bare en av etasjene da eller hele buret med en gang? Syns det buret er så flott. Med hjul og alt. Og så kan jeg bare spikre en bjørkestige, så de kan klatre ut og inn :kisses: Brukte burkalkulatoren, og det kan jo faktisk romme opp til 8 rotter sto det, hehe.. Tenkte nå mest på to jeg da men, jo større bur jo bedre, både for de og meg :aww:

anni

Re: Sikler på bur..

Post by anni »

anni83 wrote:Tusen takk for link og hjelp Anniken ! :dån: Kommer nok også til og investere i dette flotte buret når jeg får meg babyer igjen en gang ! Når dine var bittesmå, brukte du bare en av etasjene da eller hele buret med en gang? Syns det buret er så flott. Med hjul og alt. Og så kan jeg bare spikre en bjørkestige, så de kan klatre ut og inn :kisses: Brukte burkalkulatoren, og det kan jo faktisk romme opp til 8 rotter sto det, hehe.. Tenkte nå mest på to jeg da men, jo større bur jo bedre, både for de og meg :aww:
8 rotter pr etg?
:cheer:

anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Sikler på bur..

Post by anni83 »

Nei i hele buret da...som jeg forsto...men kan godt hende det er feil :aww:

Frida
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 24 Jan 2012, 12:29
Location: Oslo

Re: Sikler på bur..

Post by Frida »

Hvordan jeg slapp tollen vet jeg dessverre ikke.
Jeg har også bare to rotter i dette buret. Men så må jeg si at når buret er så stort så frister det enda mer å få inn en tredjemann :cheerful:

utmeldt

Re: Sikler på bur..

Post by utmeldt »

anni83 wrote:Tusen takk for link og hjelp Anniken ! :dån: Kommer nok også til og investere i dette flotte buret når jeg får meg babyer igjen en gang ! Når dine var bittesmå, brukte du bare en av etasjene da eller hele buret med en gang? Syns det buret er så flott. Med hjul og alt. Og så kan jeg bare spikre en bjørkestige, så de kan klatre ut og inn :kisses: Brukte burkalkulatoren, og det kan jo faktisk romme opp til 8 rotter sto det, hehe.. Tenkte nå mest på to jeg da men, jo større bur jo bedre, både for de og meg :aww:
hihi bare hyggelig :glise:
Jeg har ikke hatt mine bittesmå i dette buret enda, kjøpte det til de godt voksne rottene mine, men vi driver med inntroer nå så snart kommer det nok bittesmå inn i buret :peewaggle:
Jeg har delt buret i to jeg da, første etasjen til gutta og andre etasjen til jentene :grin:

Man kan fint ha flere rotter i buret en hva burkalkulatoren sier , buret er ekstremt romslig så dersom man utnytter plassen godt så mener jeg at man kan ha 5 kansje 6 rotter per etasje :wink: Jeg hørte et sted at LUX selv har 14 rotter i sine bur, altså 7 per etasje men for meg blir det pittelitt mye :happy:

Uansett, supert bur! solid, stort, gode dører, hjul, hylle under og enkelt å sette sammen! Jeg skal iallefall ha meg et til om ikke lenge :peewaggle:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Sikler på bur..

Post by Woodgirl »

Eller, hvis du kjenner noen i Sverige kan du få det tilsendt dit fraktfritt å hente det der. Kjøre over grensa og simsalabim.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Sikler på bur..

Post by Urokråka »

Smart ;)

Post Reply