Hvordan feste fleece på hyllene?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by Urokråka »

Noen som kan fortelle hva dere kjøper og hvor man får kjøpt det?
Fått nytt bur med trehyller og må få beskyttet dem litt.

utmeldt

Re: Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by utmeldt »

jeg ville ikke belagt med fleece uten å ha lakkert trehyllene dersom ikke dette er gjort av produsent, urin trekker inn i treverket og begynner å lukte kjempefort og når det først har trekt inn så kan man liksågreit bare kaste dem :worry:

Men ang fleecetrekk så sydde jeg trekk som passet jennyhyllene mine, var kjempelett, du tar bare mål av hylla og syr en pose som du kan tre utenpå :cheerful:
Det var den letteste måten for meg iallefall med ganske så begrensede sy-egenskaper :crazy:

men jeg er sikker på at det er flere som har bedre metoder å komme med :grin:

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by Urokråka »

Tror det er hyller som fulgte med og det ser ikke ut som de er gjort noe med. Buret er kjøpt brukt.
Hmm,har ikke symaskin jeg,men burde vel klare å få til noe alikevel :)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by sanca »

Fordelen med fleece er at det kan klippes i vei uten at det rakner, behøver ikke kanting med sikksakk. Så det er ikke all verden å prøve og sy litt med fleece uten symaskin. Legg hylla over stoff brettet dobbelt, der bretten er den ene kanten (så slipper du sy den) tegn av og klipp et par cm større rundt de tre andre kantene. Sy det sammen med så tette sting du klarer/gidder på to av de åpne sidene, vreng og tre på hylla. Kan være en fordel å knyte fast noen snorer å binde sammen med i den enden som er åpen (bare klipp små hull litt innpå stoffet og tre i gjennom), kommer litt an på fasongen på hyllene og hvordan de er festa i buret.

Forresten enig med Anniken at treverk uten lakk er dømt til å bli ødelagt på kort tid, du får dem ikke reine igjen når urinen først har trengt ned i treverket! :wink:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by Anniken.HH »

tar opp denne tråden litt igjen.

Lurer på hvordan jeg kan feste flis i bunn av et Ferplast Furet Tower-bur?
Syns det ser så greit ut :)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hvordan feste fleece på hyllene?

Post by Milla »

Du kan ta den enkle løsningen, det er å bruke ting i buret, hus, rør osv til å holde fleece nede.
Ellers får du kjøpt borrelås hvor den ene delen har en selvkleben bakside, mens den andre delen kan du sy fast til fleecen :smile2:
Du får tak i slik borrelås på Stoff og stil, vet jeg :jepp:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply