Burbygginga endelig i gang :)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Burbygginga endelig i gang :)

Post by Gretelita »

Jeg har jo helt siden før jeg fikk Zelda og Søster planlagt å bygge bur. Nå har jeg endelig såvidt kommet i gang. Jeg fikk ett gammelt garderobeskap fra en kompis, og har vært og kjøpt det jeg trenger av treverk på maxbo, og gitter på Oslo Zoo-senter. Er litt spent på om det gitteret fungerer, er 2x2 cm maskevidde, men hun på butikken sa det skulle passe helt fint til rotter, og om det ikke gjør det så er det jo bare å finne annen netting ett annet sted. :)

Her er iallefall litt bilder og sånt fra den nylig påbegynte prosessen. Har tenkt å ta bilder hele veien helt til jeg er ferdig, så om noen er interessert kan jeg gjerne legge ut link her etterhvert som jeg oppdaterer dagboka mi om hvor langt jeg har kommet :)

Første omgang på byggeprosessen:
http://www.enjoydiary.com/no/bittelita/ ... 2005-01-11

Andre omgang:
http://www.enjoydiary.com/no/bittelita/ ... 2005-01-12

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ser ut som om dette kan bli bra! Men 2x2 cm passer best for fullvoksne rotter, de små kryper bare igjennom, og de halvstore setter fast hodet :roll:
Mvh Ida S. Eggen

Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Gretelita »

Zelda og Søster er vel sånn ca halvanna år gamle, og dermed fullvoksne, men ikke allverdens store, synes jeg. Tenker å prøve først å sette dem inn i ene delen av det nye buret, og så følge nøye med dem for å se om det går bra, og om hullene blir for store så bytter jeg bare ut nettingen. :)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

2cm er hvertfall for stort til mine rotter på under 300gram...
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Gretelita »

Da begynner endelig buret å nærme seg ferdig. Nå mangler bare litt mer innredning og leker og den slags, og så kan Søster og Zelda flytte inn. Her er bilder av "vidunderet" så langt:

http://www.enjoydiary.com/no/bittelita/ ... 2005-02-04

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Får jeg komme med et tips?

Fest en større plate på gitteret nederst slik at det ikke fyker strø og støv over alt. Når rottene hopper fra bunnen tar de gjerne med seg litt av hvert!

Det ser veldig fint ut!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Veldig pent! Er det lilla :P eller ser det bare sånn ut? :P
Mvh Ida S. Eggen

Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Gretelita »

Ja, er lilla. Lys lilla på de store flatene, og mørk lilla på etasjene :rottehode:

Locked