Tenkte det hadde vært lit morsomt å dele ideér og oppskrifter på hjemmelagde rotteting :jepp: F.eks. hengekøyer, hus, stiger, klartetau, seler, skåler, doer osv.
Her har jeg laget en seng. Kan også lages større og bruke som hundeseng :cheesy:
Laget av fleecetepper.
Du klipper ut to like store biter i et fleecepledd, også lager du ca. 5-7 cm lange og 1-3 cm brede strimler/"frynser" på alle kantene. Så tar du en strimmel fra pleddet øver og en fra pleddet nederst og knyter en gang. Så tar du neste og gjør det samme. Når det er en liten åpning igjen, vregner du den og fyller den med noe(jeg brukte fleecestrimler inni ogsåå). Så knuter du de siste trådene sånn som du gjorde på de andre og putter de inn i hullet.
Er litt dårlig på å forklare :p Kan se om jeg kan få tatt bilder nestegang
Jeg har sydd hengekøyer til småtassene, og heklet et tau. Så har jeg strikket en tunnel som henger i buret, og er populær å sove i Ja også har de fått et par kosepledd jeg har strikket, som de liker å grave seg under.
Jeg har brukt 100% bomullsgarn og strikket på tykke pinner (8-10mm). Da blir det luftehull i tunellen, også går det an å slenge de inn på 60 graders vask uten at de krymper mye.
Tenkte å strikke en hengebru til de også etterhvert, men må kjøpe mer garn