Plassering av bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Plassering av bur

Post by Norakul »

Ja, som dere kanskje skjønner så lurer jeg på hvor dere har plassert buret deres :)

Hvor i huset/leiligheten står det? Tror dere rottene blir mer sosiale av å stå i stua f.eks?

Jeg har et eget rom til rottene i 2. etasje, og ser jo fordelen ved det at der kan de gå løse hele dagen. Men før da jeg hadde kun to rotter, så sto buret i stua, og jeg drev selvfølgelig enda mer med rottene da. Ikke det at jeg er lite med dem nå heller (sitter vel på rommet med dem i en 3-timers tid daglig), men om de evt. hadde stått i stua blir de jo bedre vant med lyder, fremmede folk osv. Rottene mine kan være litt skvetne innimellom nå som dem står på rommet oppe, men etter jeg begynte å sette på radio til dem på dagtid, så har dette blitt bedre :giggle:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

anni

Re: Plassering av bur

Post by anni »

Jeg har rotteburet i stuen, det har jeg alltid hatt.
:cheer:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Plassering av bur

Post by Niana »

Jeg hadde rotteburene mine i stua der jeg bodde før, men her hvor jeg leier nå må de stå på rommet. Noe som egentlig ikke er så veldig gøy for meg i forhold til lyder om natta, og dårlig luft pga at jeg ikke kan ha vinduene oppe når særlig :P Men jeg er en del sammen med dem oppe på rommet i hvert fall, og burdøra kan stå oppe nesten hele dagen :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Plassering av bur

Post by Norakul »

Ok, for jeg forestiller meg at de med de mest sosiale rottene har dem i stuen. :)
Merker du noe forskjell på dem nå Niana da du må ha dem på rommet?
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Plassering av bur

Post by WillyWonka »

Jeg har mine på soverommet for å unngå lukt i stua..
Føler at de av og til blir litt... "ute av synet, ute av sinn"
Men skjerper meg på det. Alle mine er tamme, men Prins og Charlie er ikke like trygge som tim og Lille Blå, men de er greie å håndtere likevel.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Plassering av bur

Post by Urokråka »

Mitt står også i stua,for på soverommet blir det for kaldt.
Tror de liker det,for da blir de pratet med mye mer og kan følge med på alt som skjer :)

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Plassering av bur

Post by Norakul »

Ja, WW.. Sånn har mine det også. Alle er tamme her også, men de to nyeste er fortsatt en god del skvetne. Følte at de to første ble mye fortere trygge på meg da buret sto i stuen. Men så var det den lukten..... Bytter alltid på dem hver 4. dag, men lukten kommer snikende uansett.. :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Plassering av bur

Post by WillyWonka »

jah... men mine skal fortsette å stå på soverommet. Har ferre rotter nå, så blir lettere da og gi alle den tiden de trenger :) 7 ble litt mye når jeg ikke har dem i samme rom som meg 24/7 :) De krever jo sitt.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Plassering av bur

Post by Norakul »

De krever virkelig sitt ja :) Nå har jeg 8 :crazy:
Heldigvis jobber jeg hjemme, så føler ikke at jeg får vært mer med dem enn det jeg er nå. Men igjen, er nok enda mer kos og ha dem i stuen :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Plassering av bur

Post by Titovn »

Når jeg bodde hos mamma, var de på rommet mitt, for der var jo jeg aller mest. Men for noen lyder det kunne bli på natta, selv om jeg ble litt vandt til dem :giggle: Lukta er ikke noe jeg sliter med, ikke at det luktet så mye av dem (hadde da 3 stk). Nå som jeg bor i eget hus med kjæreste og venninne, står de stua, delvis også for at det store fine buret skal dekke over en stygg stor firkanta flekk på gulvet i hjørnet her :rofl:

Har et rom som står ubrukt, som vi har fundert litt på å omgjøre til noe rotterom-ish, men jeg er litt engestelig for å stue dem alene på et rom på mange måter, selv om de kan gå løse der. Litt redd for at de skal bli litt stuet bort, selv om jeg vet det det selvfølgelig er min oppgave og huske på dem. Men jeg er en person som glemmer lett når jeg ikke har ting i nærheten eller som jg ser liksom :flau: Men det kan hende vi finner på en lur løsning! Alle sammen er tamme også så. :cheer:

Dessuten har jeg også et inntrykk av at de blir litt mer vandt med lyder og slikt når de står i f.eks stua. De får se ting og høre ting og jah :nottelling:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Plassering av bur

Post by Siv M »

jeg har de på eget rom sammen med min hamster jente :cheerful: har på radioen hele døgnet for dem, å er oppe hos dem hele tiden, har de på eget rom pga vi har to katter også som jeg ikke stoler på.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Plassering av bur

Post by Vitania »

For øyeblikket står rottene på soverommet, men det er mest fordi det er det største rommet i leiligheten. Før hadde vi de på stua, og jeg tror jeg foretrekker det, for da har de oftere folk rundt seg, det er lettere å snakke med dem og dulle litt med dem når man går forbi osv. Etterhvert håper jeg vi får ha rottene i stuen også, men spørs.
Fordelen med å ha de på soverommet er at luftinga skjer i stuen og da er det lett for at de blir gående ute hele dagen jeg er hjemme. Før var det lettere å slenge dem inn i buret. Så de får mer utetid men mindre oppmerksomhet. :crazy:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Plassering av bur

Post by Siv M »

Dere som har rottene ute hele dagen, er dere ikke redde for at de skal gnage på ledninger å slikt :hmmm: det er jeg litt redd for så jeg har valgt badet i annen etasje som leke rom for mine rotter, de får heller en tur på gulvet der noen ganger i løpet av dagen.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Plassering av bur

Post by Vitania »

Jeg har en eller to stk som har funnet interesse av ledninger før, men det er veldig sjeldent. Nå går bare mine rundt i sofaene her på stua, og eneste ledningen som er der er pc ledningen min og den er sikra fordi vi har kaniner. :smile: Så om man er redd for at de gnager på ledninger kan man sikre de med enkle ledningssamlere eller ledningslister fra clas ohlson. :jepp:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Plassering av bur

Post by Siv M »

Vitania wrote:Jeg har en eller to stk som har funnet interesse av ledninger før, men det er veldig sjeldent. Nå går bare mine rundt i sofaene her på stua, og eneste ledningen som er der er pc ledningen min og den er sikra fordi vi har kaniner. :smile: Så om man er redd for at de gnager på ledninger kan man sikre de med enkle ledningssamlere eller ledningslister fra clas ohlson. :jepp:
oi det har jeg ikke tenkt på før nei, takk for tipset :) :happy:

Post Reply