avis i bunnen eller ikke

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Hva er best aviser i bur bunnen eller ikke :hmmm: Blir ikke enig med meg selv der, jeg bruker pelltes i bunnen også, bio strø pellets eller yesturdays news , men er usikker på om det er best med avis under det igjen eller ikke.

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Vicky »

Jeg ville ikke brukt aviser! Det lukter forferdelig etter kort tid :thhpt:

Jeg bruker dørmatter fra ikea :wink: eller tepper, gamle håndkler, alt etter hva jeg har liggene.
Ellers får dem ei kleenex eske omtrent hver 3 dag så dem kan fikse sitt eget rot alt etter hvor dem vil ha det :jepp:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

aha derfor det stinket etter 3 dager hos dem ja :crazy: da skal jeg kutte det ut så slipper jeg kanskje å bytte for den 2 ganger i uken. Kan jeg bruke miljø vennlig do papir i bunnen under pelletsen eller ville det stinke like mye :thhpt: har ikke noe utvalg av gamle håndkleder å slikt liggende her.

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Vicky »

jeg har faktisk ikke brukt dopapir som bunnmatriale bevisst, men de kan få en hel dorull å leke med, og da blir det mange sengeplasser :jepp:
Det blir himla mye rot.. jeg har 6 rotter i hvert bur og bytter søndager og torsdager. De står midt i stua og jeg merker lite lukt.
Den ene dagen rydder jeg bare overfladisk, mens den andre er det skikkelig rengjøring med ominnredning i buret.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Ok, jeg bruker universal kluter som henge køyer til dem, kan jeg bruke de i bunnen :confused: eller så kan jeg kjøpe billige tørke håndklær på euro pris å bruke det :hmmm:

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Vicky »

du har ikke Ikea i nærheten?
Der hamstrer jeg dørmatter (tynne) til 3 kr stk og kaster etterhvert. Eller baderomsmatter til 9 kr stk.
Dem selger også små håndkler i passe str som jeg bruker som hengekøyer. Bruker strips til å henge dem opp.
Billige fleecepledd finner du også der.
Her er det bare fantasien som stanser deg :blrp:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

hehehe nei ikea ligger ett stykke unna meg dessverre :crazybonk: jeg bor i halden å jeg må inn til oslo for å komme meg til ikea, veldig irriterende :sneak: Får kanskje bruke pellets i bunnen da :sarcastic:

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Vicky »

Jeg er glad ikea er min nabo da, tror jeg hadde blitt gal av all rote på gulvet :thhpt:
Men prøv europris, jysk ol..

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

:jepp: det skal jeg gjøre vet du, ta en titt en dag jeg er i byen :cheerful: jeg har en rull med tørke papir stående som ikke blir brukt :hmmm: kanskje jeg skal prøve noen lag med den i bunnen neste gang, har bare to rotte jenter jeg da :cheerful: men kan bli rot nok allikevel. :jepp: du er heldig som har ikea som nabo.

anni

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by anni »

Jeg bruker avis i bunnen men jeg har bare jenter og de lukter ikke så mye, de er også flink å bruke doen.
:cheer:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Har ikke prøvd do til mine rotter tror ikke de er vant med å bruke det siden det ikke fulgte med når jeg tok de i mot. Hva med chiff`on kluter går det an å bruke har en hel pakke med det liggende :confused:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Har jenter jeg også å med avis lukter det stramt etter 3 dager :thhpt:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by tantepose »

Jeg har brukt aviser i hele buret i flere år.Syns det lukter mindre enn strø.Har også mye fleecetepper,køyer og pappesker.
Skifter oftere avisene i do-hjørne og på mat-hylla.River også opp endel som de lager bol av. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Jeg vil jo tro at håndkleder pledd kluter å slikt holder mye lenger på fuktigheten i buret å derfor øker lukten mere osv :confused:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by torasrotter »

Jeg har prøvd det meste men har faktisk havnet tilbake på aviser. Jeg synes det er så mye lettere å bytte ofte når jeg har aviser, for det er bare å rulle de sammen og hive de. Det er gratis, og superpraktisk hvis du spør meg :boing: Jeg gjør og som pose og river opp masse papir som de kan lage hus med, og det er de veldig glad i :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply