avis i bunnen eller ikke

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

my har nyst å får pofririn rundt nesen men vet ikke om det var fra trykk sverten , har ikke lenger avis i bunnen nå

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by wollf »

nei. men ville fjernet esken også. masse trykksverte der å. greit å fjerne alt da du ikke vet hva hun reagerer på:)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Milla »

Har du prøvd å bytte vaskemiddel ?

Varia og Luthien nøs en del en tid, var en dag jeg vasket alle køyene samtidig, satt de inn. Varia hoppet opp i favoritt hengekøya og nøs som en gal. Visste seg at de ikke tålte OMO! Etter at jeg skiftet vaskemiddel har ikke dette skjedd :grin:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

nei det har ikke tenkt på :hmmm: kanskje prøve på det ja

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Milla »

Siv M wrote:nei det har ikke tenkt på :hmmm: kanskje prøve på det ja
Verdt et forsøk!
Men da anbefaler jeg at du skifter vaskemiddel som dere bruker generelt, altså ikke bruker OMO på noe, tepper, håndklær, deres egne klær, osv.
Om det er vaksemiddelet dere bruker som de reagerer på, så kommer de til å reagere på dere også :cheesy:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by wollf »

godt tenkt. tenkte ikke på det. bruker luktfritt vaske middler på alt uansett.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Ja det er klart, er jo litt dumt å bare kjøpe parfyme fritt til dem å så bruker vi omo selv :bleh:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Marit Fosen »

Jeg bruker Neutral vaske- og skyllemidler. Det er testet og anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund. For en tid tilbake kjøpte jeg Omo, en ny variant som var på tilbud. Resultatet ble at jeg fikk et rødt utslett rundt halsen etter å ha vasket klærne med det. Jeg er ingen allergisk person, men dette skremte. Heldigvis hadde jeg ikke vasket noen av rottetingene med dette. Så vaskemidler bør en absolutt være obs på.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

jeg har prøvd neutral før å syntes ikke klærne ble rene av det, så vi har brukt den nadre typen som er testet av astma å allergi forbundet, før husker ikke hva den heter.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Milla »

Blenda ?
Jeg har skiftet over til blenda. Det er også parfymerfritt... Men det er vel ikke store forskjellen mellom neutral og blenda.
Etter det så ble det ikke noe nysing i buret :bounce:
Ellers å veit jeg at det dere Forever living, også har et bra vaskemiddel som er anbefalt, som ikke bare er for klær med også annen generell vask i huset :cheesy:

Brukte lang tid den gangen jeg skulle skifte på alle køyene samtidig, følte meg sååå flink. Så måtte jeg bare til butikken å kjøpe noe annet og vaske aaaaalt på nytt igjen :klaskepanne:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

hehehe forever living har jeg aldri hørt om eller sett i noen butikker, ja det var vel blenda jeg mente, skal kjøpe det :cheerful: skal bytte for de i dag så da skal jeg vaske hele buret å bytte ut alt så det blir helt rent i buret.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by sanca »

Flytende Blenda sensitiv brukes på all vask her hjemme, både til rotter og mennesker :cheer: Vær obs på at vaskepulver, uansett hvor allergivennlig og parfymefritt det er vil avgi små rester til tøyet etter vask, fordi ingen vaskemaskiner klarer å skylle ut pulver like godt som flytende vaskemiddel. Vær også obs på skyllemiddel hvis du bruker det, ingen vits med parfymefritt vaskemiddel hvis man har masse skyllemiddel med parfyme i til slutt :crazy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Jeg er også mest fornøyd med flytende egentlig, å bruker parfyme fri skylle middel samtidig med parfyme fri vaske middel.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: avis i bunnen eller ikke

Post by Siv M »

Hele buret og inventar er nå helt rent hos tottene mine å begge spiser nå av RM1 maten så lenge de ikke får noe annet
så får se slappe av å kose seg en stund før jeg setter i gang støvsugeren der oppe å bråker igjen :cheerful:

Post Reply