Ny rotteeier, jeg er Siril!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siril
Pinky
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2012, 00:49

Ny rotteeier, jeg er Siril!

Post by Siril »

Så da var jeg i gang her inne.

For en drøy måned siden fikk jeg en aldri så liten klump inn i huset. Meffi var nesten to år gammel og trengte et sted han kunne være den siste tiden. Dessverre ble ikke denne tiden så veldig lang, Meffi ble avlivet i går på grunn av en luftveisinfeksjon vi ikke klarte å få bukt med.

De tre siste dagene til Meffi, bodde han i armene mine. Det var stort sett det eneste stedet han roet seg ned og fikk sove litt, og jeg tror vi hadde godt av denne tiden begge to. Selv om han ikke ble gammel her i huset, så blir han iallfall savnet. Guri, som han pratet....


Vel, har man en, så trenger man vel et par til, gjør man ikke? James og Joey er to yndige små hanner, hvitgrå i pelsen, med mørkerøde øyne. De er seks måneder gamle og ble solgt ultrabillig i dyrebutikken, fordi de allerede hadde vært der alt for lenge. Man forventer jo da et par monstre med lange tenner og mord i blikket, men begge er av innstillingen at halsgrop og hårstell er det kosligste man kan være med på, og Joey liker til og med å ligge på ryggen og bli koset på magen...

All ære til de som jobber på den aktuelle butikken for sosialisering av dyrene!

Matmessig bruker jeg forblanding til de små krabatene, og jeg bruker frukt og grønsaker som kreativitetsoppgaver. Jeg gjemmer salat og agurk på allverdens måter, knytter det fast inne i dopapirhylser, pakker det inn i esker, alt for at de skal få brukt hodet litt. Hver gang det skjer noe i buret nå, så løper det to aktive gutter frem og tilbake, og de undersøker alt! I dag har de fått badekar, men er så klart mest interessert i håndkleet jeg har under karet...

Som ny eier tar jeg gjerne i mot gode råd og hyggelige aktivitetsforslag. Husk bare på at jeg ikke er verdensmester ennå, så ikke kjeft for mye...


Og ja. Jeg vet dopapirhylser er farlige. Guttene er under oppsikt.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ny rotteeier, jeg er Siril!

Post by Niana »

Hei, velkommen til forumet, og gratulerer med nye rotter! :grin:
Så flott at du tok til deg såpass voksne rotter, all ære til deg :D Jeg må si at jeg synes det virker som du gjør en kjempebra jobb, masse spennende og utfordrende for guttene dine. Tviler på at noen kommer til å kjefte på det :)
Jeg har aldir hørt at dorull er farlige, jeg har brukt det masse til mine rotter.

I forhold til aktivitetsforslag, så står det masse morsomt og nytting under forumdelen som heter "Bur og Aktivitet" og "For og Ernæring". Mye fint å lese der :cheerful: Ellers vil jeg si at jo mer du henger opp i buret som rottene kan klarte i, jo bedre. Papegøyeleker, taustiger osv er populært :) Hengekøyer til å sove og gjemme seg litt vekk i er også smart å ha ^_^

Benytt også gjerne søk-funksjonen vår øverst til høyre, om det er noe du lurer på. Kan nemlig godt hende noen har spurt om det før. Men hvis ikke, så er det ingen spørsmål som er for dumme! :cheer:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier, jeg er Siril!

Post by WillyWonka »

Informerer om at tråden er flyttet til Bur og Aktivitet da Siril ønsker tilbakemeldinger på måter å aktivisere rottene på :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siril
Pinky
Posts: 5
Joined: 09 Nov 2012, 00:49

Re: Ny rotteeier, jeg er Siril!

Post by Siril »

Hehe, ikke rart jeg ikke fant innlegget mitt!

Guttene har nå fått en hjemmeheklet hengekøye, en hjemmelaget bro (som allerede er gnagd i smådeler) et stort vedtre av bjørk (stor suksess, bør testes!) og får en bukett seljegrener to ganger i uka. I tillegg bytter jeg plass på alt et par ganger i uka, bare for at de skal ha noe å fundere på. James prøver stort sett å rydde alt på plass igjen, Joey bryr seg ikke :)

Post Reply