Minstemål for to voksne gutter

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Skruffy
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2012, 21:04

Minstemål for to voksne gutter

Post by Skruffy »

Hei! :ratgreen:

Jeg tenker på å skaffe et ekstra bur til gutta, et slags feriebur. De kommer til å bruke det i omtrent 10 dager. Jeg er kjent med burkalkulatoren, men jeg finner ikke ut av hva som er absolutt minstemål for to voksne hannrotter. Noen som vet eller har innspill å komme med?
Dr.Jekyll og Mr. Hyde :rot10: :rot10:

R.I.P Slim og Shady :rot4: :rot10:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Minstemål for to voksne gutter

Post by Matmor »

Absolutt minstemål er en grunnflate på 2 kvadratfot (ca. 30 x 60 cm) og høyde slik at rottene ikke dunker snuten i taket når de står på to ben. Jeg synes det er veldig lite for 10 dager. I forbindelse med ferie får rottene ofte mindre luftemuligheter enn vanlig.

Skruffy
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2012, 21:04

Re: Minstemål for to voksne gutter

Post by Skruffy »

Takk for svar!

Mindre luftemulighet er ikke tilfelle her, de kommer til å få like mye tid ute av buret som vanlig, om ikke mer.
Dr.Jekyll og Mr. Hyde :rot10: :rot10:

R.I.P Slim og Shady :rot4: :rot10:

utmeldt

Re: Minstemål for to voksne gutter

Post by utmeldt »

Jo større bur du får tak i jo bettre :cheerful:

Skruffy
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2012, 21:04

Re: Minstemål for to voksne gutter

Post by Skruffy »

De har et ganske stort bur fra før av, men det blir litt tungvint å drasse med seg det på fly og tog. Enten så må jeg skaffe et mindre bur som er lettere å ta med, eller så må jeg finne et bur i nærheten av der jeg skal. Det siste er jo det mest ideele for både meg og rottene, men vi skal ikke til det mest sentrale stedet akkurat... Hvis noen kjenner noen i Harstadområdet/Borkenes som har et bur til overs, skrik ut! :smile2:
Dr.Jekyll og Mr. Hyde :rot10: :rot10:

R.I.P Slim og Shady :rot4: :rot10:

Post Reply