Gå bare på sprinklene?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Gå bare på sprinklene?

Post by maiakristine »

Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg to rotter (har hatt rotter før) og nytt bur med sprinkelhyller. Men det jeg lurer på er at over bunnen på buret er det en sprinkelhylle, som står ganske langt over bunnen. Det er denne rottene går på, og under den har jeg lagt spon. Men de får jo ikke gått på sponen siden sprinkelhyllen er over. Så mitt spørsmål er da: er det dumt for rotter å kun gå på sprinkler? Burde jeg ta vekk den hyllen så de kan gå nede i sponen? Litt kronglete forklart, håper noen skjønner :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by Siv M »

jeg ville tatt vekk sprinklene det gjør vondt etter hvert for små føtter å gå på sprinkler hele tiden :cheerful:

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by maiakristine »

Takk for svar :) Da tar jeg den vekk :)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by Eru »

Bruker du spon?? Hvilket spon bruker du? :shocked:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

utmeldt

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by utmeldt »

Eg ville ha teke vekk, eller dekka over sprinklane med eitt eller anna. Ikkje bra for rottene å gå på sprinkler over lang tid. Kan i verste fall utvkle sår på føttene.

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by maiakristine »

Bruker ikke spon akkurat, men noe som heter Alspån, ser ut som små trebiter, var det beste for dem sa hun i dyrebutikken. Så vurderer å ta vekk den nederste sprinkelhyllen slik at de kan gå rett i "sponet". Er jo selvfølgelig lettere å rengjøre buret når jeg bare kan løfte vekk hele toppen med rottene inni og så bytte "sponet", men vil jo ikke at de skal ha vondt i føttene. Så er nok best om de går rett på Alspånet i bunnen.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Gå bare på sprinklene?

Post by Siv M »

Alspån er bra, så det kan du bruke :), du kan jo kanskje sette inn gitteret når du skal bytte for dem bare da å ikke ha det der ellers kanskje :smile:

Post Reply