Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by Anders Ruller'n »

Kreativiteten lenge leve. Et skikkelig flott bur du har fått laget deg :)

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by MonicaRenate »

Anders Ruller'n wrote:Kreativiteten lenge leve. Et skikkelig flott bur du har fått laget deg :)
Tusen takk! :) Hjelper på når man har litt snekkerutdannelser.. ;) Alt blir så mye letter når man kan gjøre tingene selv, og slippe å få andre til å lage til for en. :D

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by Anders Ruller'n »

Ikke verst :) Gikk i læra som snekker selv. Ikke så ofte man møter jenter som velger den retningen under utdanning.

Kan man fjerne vegger på hyllene? Eller er det papp på innsiden av veggene, noe det ofte er på møbler fra IKEA. Tenkte tanken at man kanskje kunne "spleiset" to hyller med hverandre for større plass til rottene. Skal ikke se bort ifra at man setter i gang et slikt prosjekt selv etterhvert. Du har fått det til slik at det passer fint med resten av rommet. Var fristende det der.

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by MonicaRenate »

Anders Ruller'n: Er nok min morfar (som var møbelsnekker) som er "skyld" i det der ;) Gått i hælene på ham med hammer og sag i neven helt siden smokken fremdeles satt i truten. Så har så og si fått det inn med morsmelken.
Tok dermed utdannelse senere den veien, og et par andre utdannelser har kommet til. :)

Veggene på skapene er sponplater, og det samme er hyllene. Bunn og topp er "papp" i mellom, og det er jo der jeg har laget åpninger, så rottene kan gå mellom alle skapdelene. Kledd igjen med kryssfinèr rundt åpningene mellom skapene, og "tyggesikret" med aluminiumsteip. Frister jo ikke stort å tygge på det, har jeg erfart ;)
Jeg har også brukt aluminiumstape på alle skjøter - over "vannsikringen", og det samme på alle andre steder hvor det er "åpninger" (som til festene på hyllen inni skapet osv), hvor fukt kan trekke inn, og hvor jeg vil unngå tygging.
Så har jeg satt inn endel treleker (laget av naturtau og ufargede blomsterpinner) som de kan tygge villt på, samt trehus etc. Så håper jeg jo at de velger å tygge på dèt - og ikke på aluteip som bare INGEN liker å få i tenna ;)

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by Anders Ruller'n »

Takk for svar. Tommel opp :)

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by MonicaRenate »

Anders Ruller'n wrote:Takk for svar. Tommel opp :)
Bare hyggelig! :happy:

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by Kamillahm »

Så fantstisk fint! du er virkelig flink :ratgreen:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

MonicaRenate
Stjeler mat
Posts: 45
Joined: 08 Mar 2014, 00:39
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen

Post by MonicaRenate »

Kamillahm wrote:Så fantstisk fint! du er virkelig flink :ratgreen:
Tusen takk! :happy: Overveldet over responsen her!

Post Reply