vår= bur utvidelse.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

vår= bur utvidelse.

Post by Alvrina »

Halåw, nå er det våren og alle planer om bur bygging er så og si ferdig .
Jeg har fått tilbud om og kjøpe et Jannybur med utstyr for 500,- kroner . Den er grei, jeg skal skrape sammen noen kroner og slå til på det! Men det er et stort MEN... jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal bygge opp buret.
Jeg satt og mekket litt på paint og lagde noe (stygge) skisser av hvordan resultetet evt blir, men jeg er ikke sikker på hva som lønner seg. For rottene er det nok best med et høyt bur, men desverre er taket på rommet ikke ening med det.( ved mindre jeg åvertaler pappa til og rive ned skrivebordet).
Så jeg spør dere hva lønner seg best ( med hennsyn til taket og rottene) ?
Dette:Image
Sette to bur oppå hverandre ..Da blir høyden ca 170cm, bredden 100 cm og lengden 80 cm. ( prolemet er taket og pappa)

Eller dette(sett bakfra):
Image
Sette to bur vedsiden av verandre, da blir lengden 80, høyden 80 og bredden 100 cm .(kremt kremt, ser ikke slik ut på bildet) Blir det for lavt får 8 hunnrotter?
Jeg kan uansett ikke stappe 8 hunnrotter i et jennybur, det blir for lite.
Så jeg vil gjærne høre deres mening også, hvis dere har noen meninger om det da :wink:

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Riv pulten (hehe, er så destruktiv :wink: ) og sett Zhiller der hvor jentene står nå.Hvis buret blir stabilt når det er så høyt, da. Isåfall blir det jo kongehøyt! :D

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Julia wrote:Riv pulten (hehe, er så destruktiv :wink: ) og sett Zhiller der hvor jentene står nå.Hvis buret blir stabilt når det er så høyt, da. Isåfall blir det jo kongehøyt! :D
Hehe, det er det jeg vil også. værre med pappa :roll:
Men jeg vurderer også å kastere Zhiller så han kan gå sammen med jentene i det kommende " kongehøye buret" , så slipper han å ha så lite bur i forhold til dem! :D :wink: * drømm drømme*

Locked