Avis-papir i buret ????

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Avis-papir i buret ????

Post by Alvrina »

Jeg har tenkt litt på å bruk avispapir i buret til rottene mine siden det ikke støver!! Men blir det ikke litt hardt for rottene og gå på?
Bør jeg rive opp avisene så det blir mykere får de å gå på det??

Guest

Post by Guest »

Aviser fungerer bra.du trenger ikke rive i dem, men det er best at du bruker noe annet strø til rotte WC.eks en boks med en eller annen type strø.
Husk at du må bytte aviser ganske ofte.

hilsen henrik olavesen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Avispapir trekker ikke til seg særlig mye fuktighet, og det demper ikke noe lukt, så det blir illeluktende og klissete veldig fort, du må derfor belage deg på å bytte det ut ganske ofte.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Rottene mine er relativt godt do-trente, så jeg bruker strø i dokassen, og avispapir i resten av bunnen. Men det må skiftes ofte, ja, omtrent hver 2-3. dag hos meg. Men rottene liker det godt, de river i det og trekker det med seg i sovehuset. Det gir dem litt å holde på med.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Rottene mine er også do-vante så jeg tror nok at ikke det vil bli noe problem..

sasandal

Post by sasandal »

Kan rottene ta skade av alt blekket i avisene? De må jo få en del i munnen når de river og sliter i avisene, vi får jo svarte fingre når vi leser i den.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Før i tiden var det skumle stoffer i blekket, nå brukes ugiftig blekk.

Guest

Post by Guest »

Så bra :o)

Teacya

Potte trening!

Post by Teacya »

Heisann!

Hvordan trener man opp rotta til og gå på to kasse eller hva det nå heter..

pointless

Post by pointless »

avis papir på gulvet og yesterdays news i dassen. kjempe! :)

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Heidi wrote:Men rottene liker det godt, de river i det og trekker det med seg i sovehuset. Det gir dem litt å holde på med.
Ja, det har du rett i!! Spesiellt om natten når man vil sove! Da begynner de å bråke; å rive og å trekke avisene i sovehuset!! :lol: :lol: :lol:

Teacya

Ja nå!

Post by Teacya »

Heisann!

ja nå har jeg kjøpt yesterdays news og fiksa opp.. måtte ta avis under også.. ellers så blir jo det strøet rå dyrt....

kjøpte bare en 2,2 kg pakke jeg nå da... halve den gikk jo til buret... og da ble det ikke helt tett.. hehe kostet 40 kr da!

Skal kjøpe sånn do og greier etterhvert...

Får bruke det til jeg blir medlem og få kjøpt det andre strøet av ask.... eller hva det nå var.. hehe

chi

Post by chi »

Ja, jeg syns også yesterday news- strøet blir dyrt, særlig når jeg må bruke det på to ganske store bunnflater... Jeg betalte 220(eller 225) for en sekk på 12 l . En slik sekk bruker jeg opp på ca. 3 uker- S¨det bøir ganske dyrt

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Dere må ikke være så uøkonomiske av dere, hehe. Nå har jeg nettopp kjøpt sekker på 13,5 kg (er det det de største er?) for 175 kr. Som alt annet lønner det seg sikkert å kjøpe de største sekkene. Den dyreste sekken jeg har kjøpt (samme størrelse) kostet 189 kr, så jeg skjønner ikke hvorfor noen skal ta mer enn 200 kr for en.

Bruker man avispapir under strøet må man skifte mye oftere og derfor kaste bort strø som godt kunne ligge en halv uke til... Jeg ser faktisk på det å bruke både Beekay-strøet og Yesterday's News som utrolig økonomisk siden sekkene er så drøye i bruk.

Men altså, det lønner seg sjelden å kjøpe de minste sekkene... tenk økonomisk! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Teacya

Jeg vet det!

Post by Teacya »

Jeg vet det....

Jeg hadde bare ikke penger nå til og kjøpe den store..
Når jeg får penger skal jeg melde meg inn i NTF.. og bestille det andre strøet også..

hehe...

Locked