vask av sprinkler

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Sidney

vask av sprinkler

Post by Sidney »

når noen av rottene pisser på øverste etasje, så renner det nedover sprinklene. Det likter og vanskelig å vaske. Er det noe jeg kan bruke for å få det helt rent?

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Jeg gjør det på en tungvin måte; vasker en og en sprinkel, og det er SÅ kjedelig... Så om noen har noen gode ideer her så lutter jeg øre jeg og.. :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Jeg putter hele greia, nettingdelen av buret, ned i ei stor balje vi har og lar det stå der en god stund i kraftig vann. (grønnsåpe f. eks)
Putte det inn i dusjen går vel sikert også? Mye varmt vann og en kost eller klut?
mvh Julie

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Jeg har og det problemet - spesielt med Shadow..

Jeg fikk tak i en flaske med noe som heter Keep it Clean, en spray-desinfiser-ting, som man kan bruke til alle dyr og bur. Denne viser seg å ta det meste.

Jeg sprayer litt på en kjøkkensvamp og bruker den til å gni sprinklene i det aktuelle området. Det tar som sagt alt, og sprinklene blir fine og rene igjen. Imotsetning til oksidering og sånt.

Sprayen er helt ufarlig, den kan sprayes på og las tørke - eller som jeg som regel gjør, sprayes på og tørkes av eller brukes litt i vaskevannet.

Den blir laget av Supreme Petfoods.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Sidney

Post by Sidney »

kan en kjøpe det i en dyrebutikk?

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Jeg kjøpte det i dyrebutikken på Oslo City (den bygger om nå, åpner igjen i november), så det finnes nok andre steder og.

Linken til produsentene er her: http://www.russelrabbit.com/
Gå inn på Products og Product Range og du finner sprayen litt langt ned på siden. Der står og all infoen om sprayen og bruksområder og sånt.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Sidney

Post by Sidney »

tusen takk for hjelpen :)

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

No problem!

Tror de fleste har vært borti en eller flere rotter med merkelige tissevaner.. *ler*
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Påss

Post by Påss »

Jeg gjør som Julie, men bruker ikke annet enn varmt vann og vaskebørste (litt au-au, men det går :D ). Hele Jennyburet i badekaret og skrubber i vei... :)

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

:) Har ikke badekar..
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Påss

Post by Påss »

Eeh... navnet er korrigert... :oops:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Påss wrote:Hele Jennyburet i badekaret og skrubber i vei... :)
Jeg har riktignok SVÆRT badekar, men problemet mitt er at buret er så stort at det må demonteres for å komme igjennom døra... :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Her hos meg anvendes hele stuegulvet når det kommer til burvask (fliser er herlig når det kommer til søl og sånt).

Dog oppstår det visse problemer når søppelposen forsvinner i full fart under tv-bordet.

"Hva gjør du? Åh, tror du virkelig at du bare kan kaste det der?! La oss inspektere.."

Må alltid sjekke posen før jeg knyter den igjen.. hender det er en liten en med stoooore øyne som kikker opp.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Vi har for lite badekar vi , men jeg pleier å ta jennyburet ut på verandaen ( vi har en stor veranda) å spyle det med hage slagen , med varmt vann så klart . Så skrubber jeg det emd en oppvasks kost , så vasker jeg åpver emd en klut som er dyppet i såpe vann ( klor eller grønnsåpe) så spyler jeg buret nøte etter på med varmt vann .

Det bør selvfølgelig være på en varm dag da , og rotte må holdes inne siden de kan bli lett syke av den litt kjølige og skarpe vår luften :wink:

anja

Post by anja »

må vaske burene mine oxo nå gleder neg ikke har et enormt og tungt fulebur til jentene og et ferplast hva det nå herte det store metal buret på 1,40 eller noe... til gutta,,,
så nå må jeg igang m svamp ,,,,
lettere og vaske museburet :lol:

Locked