Burstrø

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Hva slaks bur-strø bruker du i buret???

Poll ended at 23 Jul 2004, 13:37

Sagflis.
5
9%
Sagflis.
5
9%
NTF´s Beaky Bedding
5
9%
NTF´s Beaky Bedding
5
9%
Yesterdays news
4
7%
Yesterdays news
4
7%
Biostrø
1
2%
Biostrø
1
2%
Miljø strø
4
7%
Miljø strø
4
7%
Aviser
6
10%
Aviser
6
10%
Det varierer
4
7%
Det varierer
4
7%
 
Total votes: 58

pointless

avis papir

Post by pointless »

jeg pleide å bruke sagflis... men alle sier at det er teit og at rottene kan få luftvei infeksjoner av det. så for ikkelenge siden la jeg inn avis papir i bunnen. de er jo aldrig på bunnen uansett. men det ble jo dønn omvendt da jeg la inn avisene... de herjet som gale nedi bunnen, og rev av masse til reirmateriale og hadde det kjempegøy. så jeg synes nå avispapir er bra da... :P billigt og bra!

frosk

Post by frosk »

hør heter lin på norsk

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg har nå brukt Yesterdays noen måneder og det fungerte egentlig bra, men ikke så bra til og få unna lukt+ at det blir veldig mørkt og trist i buret :( . Men hva om man blander to forskjellige strø??

foreksempel yesterdays og spon ??? :?


Det vil jo støve uansett men..

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hvis du vurderer å bruke spon til rottene dine, foreslår jeg at du bruker tid på forumet til å se hva som er skrevet om bruk av sagflis og at du tenker deg godt om før du går i gang.

Dessverre (og ganske logisk) er det jo slik at det blir mer lukt jo flere rotter man har. Yesterday's News fungerer godt imot lukt, så om lukten er sterk kan det jo være lurt å skifte på buret oftere.

Er man ute etter den billigste løsningen, kan man bruke avispapir, men da må man skifte mye oftere enn når man bruker YN eller Beekay bedding.

Jeg synes ikke du skal gå over til spon bare fordi du ikke vil skifte oftere/at YN koster mer.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Melody wrote:Hvis du vurderer å bruke spon til rottene dine, foreslår jeg at du bruker tid på forumet til å se hva som er skrevet om bruk av sagflis og at du tenker deg godt om før du går i gang.
Jeg har vurdert det ofte , men det er ikke bra for hverken meg eller rottene. Før når jeg brukte spone reagerte jeg hvergang jeg koset med rottene mine , jeg troddde det var rottene som jeg var allrgisk mot.Men jeg tok feil . Det var sagflisa. Jeg legger ikke skjul på at jeg er alergisk mot rotter noe jeg er , men jeg reagerer ikke så sterkt nå som jeg gjorde dan gangen jeg brukte sagflis . Så jeg kommer nok ikke til å begynne med sagflis igjen .( det er så deilig og kose med rottene uten og klø ,nyse og være tett i pusten) :wink:

Hmm jeg skifter på burne hver lørdag , jeg syes ikke yesterdays er så veldig god mot å fjærne lukt ( kanskje fordi jeg har hatt 6 hunnrotter :hm: ).For det luktet i så ille av guttene mine .
Prisen på yn er ikke så høy så det er ikke noe problem.

Locked