Hengekøyer osv.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Hengekøyer osv.

Post by Ailani »

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt hengekøyer og slikt? Har sjekket i flere butikker, men det er ingen som har store nok.
Noen som vet?
har laget selv å en periode, men de ødelegger dem fortere :?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

På NTF sin nettbutikk! :wink: Ellers så går vel hengekøyer ganske fort i stykker... :wink:

kattla

Post by kattla »

Det er jo også fort gjort å lage selv da, av gamle håndkler eller lignende :wink:

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Utslitte gamle luer er en fin hengekøyevariant.
Rottene våre liker det.
mvh Julie

Masja

Post by Masja »

Jeg lager hengekøyer av små fleecejakker til barn som jeg har funnet billig på fretex (på loppemarked får man det sikkert enda billigere). Jeg henger de bare rett opp som de er (med binders). De egner seg helt ypperlig. Dessuten er de jo doble, så rottene kan krype inn i dem, og armene kan brukes til tuneller.

Eirin

Post by Eirin »

Sånne billige kluter man får kjøpt egner seg også bra.

De er blå, hvite og rosa og kommer 15 stk i pakka. Hengekøye for et par kroner, holder like lenge som noe man legger mer arbeid i.

Kan henges opp med karabinkroker etc., eller man kan klippe opp hjørnene slik at kluten kan knytes fast i sprinklene i buret.

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Hvordan henge opp med binders?! Skjønner jeg har mye å lære her.
Maria H.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Takk:) har pleid å bruke tidligere kroker til hengekøyer, men da revner stoffet bare.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Jeg pleier å stikke tre av hjørnene på kluten ut gjennom sprinklene (fortrinnsvis i et hjørne av buret) og surre et hårstrikk stramt rundt på utsiden så det fungerer som en "propp". Det siste fester jeg med sånne krok-lenker som følger med fugleleker+hårstrikk opp i taket på buret. Holder overraskende bra :D Samt at da blir det ikke hull i kluten som kan revne.

Masja

Post by Masja »

Jeg bare stikker spissen på bindersen gjennom stoffet, en i hvert hjørne. Det fungerer fint hos meg ihvertfall. Men så har jeg bare to små rottejenter da. Det er jo ikke sikkert det holder dersom man har flere tunge hannrotter som skal ligge i hengekøyen samtidig.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hmmm...kansje prøve det ja...har tre hunnrotter i samme bur og tre hannrotter.... + masse unger nå da:)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Jeg lager hammocker, tunneller og sovehus av fleecepledd fra IKEA til 19,- per stykk. Pleier å sy sikk-sakk-sting rundt kanten på hammockene for å forsterke disse, det hjelper. Som oppheng bruker vi karbinkroker fra Clas Ohlsson, de er helt supre; enkle å henge opp, holdbare og lette å rengjøre. Anbefales på det sterkeste! :wink:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

frosk

Post by frosk »

jeg bare tar en svær billig stoffbit, klipper hjørnene i to (splitter dem, som en slangetunge), stikker de to bitene av hvert hjørne ut gjennom psrinklene og knyter dem sammen på utsiden. Funker like fint om du bare henger opp tre av fire hjørner, om det gjøres stramt nok.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Får ta meg en tur på Ikea da, er bare ikke så flink til å sy..hehe :? ...Tar dere dem i vaskemaskinen hvis de ikke er ødelagte?. får ikke bruke vaskemaskinen hjemme til det siden søsteren min er allergisk, så må vaske får hånd:P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

§ RatGirl § wrote:På NTF sin nettbutikk! :wink:
Og de er fine, det synes hvertfall jeg og rottene mine! :)

Locked