Vis oss buret ditt!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Vis oss buret ditt!

Post by anita »

Hva slags bur har du - og hvilke har du hatt? Beskriv dem; hvor store de er - hvordan de fungerer i praksis - hva som er godt og hva som er dårlig eller kunne vært bedre - hva rottene synes og om det passer for både hunner og hanner - vil du anbefale det til andre og hvorfor, eller kanskje motsatt? Har du egne løsninger på innredning som kan være et tips til andre - og ikke minst; har du bilder?
Anita :D

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

O.K. Her bor vi:

Image

Oi, ser bildet ble litt stort, men det der har jeg gitt opp å skaffe meg kontroll over...

Er meget fornøyd med buret, både de som bor der og vi som vasker det. Store gode åpninger gjør det lett og komme til. Minuset er muligens plastskuff nederst, men det er ikke et problem her, for de spiser ikke på den. Vet ikke hva buret heter, men det vet kanskje Ingrid?

Buret er flott å klatre i, men siden det er lettere og klatre oppover enn nedover, og siden det var så mye dytting før Pysa ble kastrert, hendte det rett som det var at en rotte fallt ned helt fra toppen. Det gikk heldigvis bra hver gang, men jeg skyndet meg å kjøpe flere etasjer slik at de ikke faller mer enn en avsats lenger.

Den geneiale grønne 3-etasjers dingsen fra Ikea har jeg reklamert for før.

Det fulgte med noe alvorlig med rør, hus, mat og vannskåler, men alt er for lite. Hamsterstørrelse. Ekstra artig var det med det hvite "uthuset". Der har de tygget seg en større åpnng og det ligger rett som det er en liten tass og gjemmer seg oppi der.

Den flotte lyseblå hengekøya har Ingrid sydd. Det tok litt tid før de skjønte at den ikke var farlig, men nå ligger det bestaning noen og koser seg inni der :D
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

anita
Gammelrotte

Post by anita »

WoW! Dette så da skikkelig artig ut: type, mål og pris etterlyses! Har sikkert hjul? Hva slags hylleplater er det; Kennel?
Anita :D

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Rene tivoliet!

Er evig takknemelig for at Ingrid tipset meg om at Dyrenes Verden ikke skulle føre dette merket lengre og solgte det til halv pris. Mener vi betalte ca. 1800 for alt sammen. Mål kommer.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Hylleplatene (og buret også, tror jeg) er av merket Marchioro. Har brukt det selv, og er veldig fornøyd :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Wow! For noen engler dere har, Unni! Våre smådjevler spiser seg sakte gjennom lageret av sovehus; de må tydeligvis modifiseres etter den enkeltes ønske om hvor det skal være inngang og hvor kraftig airconditioning de ønsker. :lol: :roll:

Vi har et Gabber-bur til gutta (stort hamsterbur, har kappet av de idiotiske "trappene"), Ferplast et-eller-annet til Spinus og Marchioro (eller noe sånt) til jentene (samme som Unni/Nemesis). De to eldste damene bor for tiden i et gammelt hamsterbur av ukjent merke. Mål og bilder kommer senere! :wink:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Må bare vise frem noe jeg har kjøpt idag, etter idé fra buret til Nemesis :thu: Kjempe stilig bur altså! :D

Image

Inni har jeg puttet KRYP GRÄS, egentlig noe til å ha oppå en krakk, men blir den luksus soveplassen, blir nesten litt misunnelig her.. :rottehode: Ser ut til å bli en hit i allfall! Dyrt var det jo heller ikke og det kan vaskes :wink: Holder på å omøblere og "pusse opp" hjemme hos jentene. Så da kan jeg kanskje få lagt ut resultatet her senere:)

Elsol
Bygger bol

Ferplast combi

Post by Elsol »

Ferplast combi bur har vi. Husker ikke målene på det nå.
Er innredet med 2 billighyller fra ikea,
to kennel plasthyller med hull,
1 oppbevarings dings (grønne) som vi har klipt 4 etg av for å få den til å passe i buret...
1 soveposevariant med hull,
2 hengekøyevariant til,
i bunnen er det 1 stige,stort do,matstasjon,vedkubbe og noen plankebiter til gnaging :rottehode:
Er to matstasjoner til + to drikkeflasker oppe i buret.
Har bestilt jennyhyller og håper jeg får de snart.
Er også på jakt etter sovehus som kan henge.

Image

Image
Mvh
Elin:o)

kari mette
Omegarotte

Post by kari mette »

Her bor mine 4 jenter. Jenny-bur. begynner og bli slitent, men jentene virker fornøyd :)
Image
Kari Mette
Knerten og Rikard

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

her er da guttenes bur :wink: det er en til stoor hengekøye som henger under den øverste hylla og flere leker, men har ikke fått tatt nytt bilde av det ennå :wink:

det er et furret xl bur..

Image
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Bertenes bur;

Image

Det er et Jenny-bur, bare at gitteret er lakkert/malt. Men man ser alikevel stor forskjell fra buret til Kari Mette, som er av samme type.

Inni her har man to stk fuglereir/-bo (det er de to stråkurvene), en hengekøye type hjemmesnekret, et gnagerbadekar (høyre side, høyt oppå veggen), et lite fuglerede som brukes til utkikkspost, to doer (en iseske og en ilderdo), et lite trehus, noen ulike leker (treklosser på tau, gnagerting på metallpinne, en katteball i bunnen av buret, samt en del trekuler som er festet på en lærsnor - stor stas), i tillegg til plattformen som fulgte med buret (tunnellene tas inn og ut for variasjon) og en eske jeg fikk en bokklubb-bok i - og som er stor og god ¨å gjemme seg (og ting) i. Buret har 1 matstasjon, med matkopp og drikkeflaske (kunne hatt to, men Pytteliten er et matvrak.. eller var det støvsuger?)

Jeg synes det ble utrolig mye finere når det ble malt. :)
*stolt av kjæresten sin*
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Ia

Post by Ia »

Här är min. En Gabber. Börjar bli lite liten nu dock.
Har satt i mer saker nu än vad som är på bilden. De var helt nyinflyttade när bilden togs.

Nemesis: Vart har du köpt buren ifrån? Vet du vad det är för märke?
Den var jättefin! :D

Image

Rattus Norvegicus

Post by Rattus Norvegicus »

Her bor 8 af mine drenge:
Image
Buret kan uden problemer sagtens klare 12 :P

Her bor normalt 9 piger:
Image
Også her vil der uden problemer kunne være 12 rotter :P

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Rattus Norvegicus wrote:Her bor 8 af mine drenge:
Image
Buret kan uden problemer sagtens klare 12 :P

Her bor normalt 9 piger:
Image
Også her vil der uden problemer kunne være 12 rotter :P
Sytten rotter?! :shock: Oj OJ!

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Her bor jentene mine :D
Et fuglebur egentlig, men egner seg veldig! Stor plass å boltre seg på :wink:

Image

Hadde akkurat vært på Ikea og handlet noe som jeg kunne ha i buret, så jentene er i full gang med å utforske de nye tingene :P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Locked