Gnager i burhjørnene.
Moderator: Moderatorer
Gnager i burhjørnene.
I natt har den eldste rotta Cornelia kost seg og gnag på et av hjørnene i buret, det var ganske stort også. Noen som opplever dette. De har jo en fin gnagestein i buret, som bare er stas noen ganger.
Noen som har eksempler til hvordan vi skal få tettet dette?
Takk.
Noen som har eksempler til hvordan vi skal få tettet dette?
Takk.
-
- Stjeler søppel
Jeg har bare hatt ei rotte som gnagde i stykker bur. Hun var helt rå, lagde hull i alt. Jeg måtte dessverre gi opp. Hun og en burvenninne bodde i en liten pappeske, og løp da akkurat hvorde ville når de ville.
Denne rotta var litt merkelig. Hun løp ikke langt, holdt seg rundt pappesken, gnagde ikke på noe annet heller. Men buret skulle hun ut av.
Ja, ja, det var ikke mye hjelp i dette svaret akkurat!
mvh Julie.
Denne rotta var litt merkelig. Hun løp ikke langt, holdt seg rundt pappesken, gnagde ikke på noe annet heller. Men buret skulle hun ut av.
Ja, ja, det var ikke mye hjelp i dette svaret akkurat!

mvh Julie.
Damer som har lært å gnage seg gjennom hjørnene pleier gjerne å fortsette med det - de får jo lønn for strevet ganske raskt når de først kommer på idèen. Biltema har produkter som kan brukes til lapping, men spørsmålet er hvem av dere som er raskest; den som lager hullene, eller den som tetter dem. I tillegg vil hun lære opp de andre også; kommer ikke til å finne seg i å bli etterlatt alene hjemme mens hun er ute og har det gøy. Hvis du vil prøve lapping er glassfibermatte / remser og langtrådet glassfibersparkel absolutt en mulighet. Hvis ikke; ny bunn hos blikkenslager eller nytt bur av metall. Det siste alternativet kan nok være like greit, med både skuff og hjul.
Anita
Anita
Det er buret vi kjøpte av deg, Anita, som har fått gjennomgå nå.
Ganske merkelig. Virker nesten som hun ikke hadde bedre å gjøre. O_o Hun har jo fått stort, fint bur. For natta flytta de inn i det vi brukte før, og det er jo SÅ lite! Stakkars barna. Jeg får prøve å tette det på én eller annen måte og se om de vil la det være eller ikke.
Hvis ikke må jeg spare penger til bur.
Ganske merkelig. Virker nesten som hun ikke hadde bedre å gjøre. O_o Hun har jo fått stort, fint bur. For natta flytta de inn i det vi brukte før, og det er jo SÅ lite! Stakkars barna. Jeg får prøve å tette det på én eller annen måte og se om de vil la det være eller ikke.
Hvis ikke må jeg spare penger til bur.

-
- Gammelrotte
"Nei? *Fnys* Hvorfor skulle vi ha tid til sånt? Det koster jo energi; dyrebare krefter som kan brukes på mer fornuftige ting, som å opparbeide seg en respektabel pondus og å sove. *Gjesp*Gutter gjør ikke sånt...? Ihvertfall ikke de 12 jeg har hatt...
Trøtt og lat hilsen
Spinus - 718 gram dovenskap"

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Gammelrotte
Eller eventuelt: Klipp passe store stykker av et gammelt fleecepledd og heng dem opp med en krok/karabinkrok i hvert hjørne inne i buret. Vent noen timer...og, voila!, rottene gidder ikke lenger gnage bur...hvorfor gnage plast når man kan late seg i en deilig hammock? 

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com