spon..
Moderator: Moderatorer
-
- Markeringsbehov
spon..
er det veldig dumt og bruke spon?? eg hadde rotte før og dden levde i 3 år og vell so da.. då brukte eg spon..
men ka eg skal bruke.. det einaste dei har her og på veldig lang nærhet er spon høi og kattesand.. eg har jo sef avis og alt sån styr.. ka eg skal bruke??
men ka eg skal bruke.. det einaste dei har her og på veldig lang nærhet er spon høi og kattesand.. eg har jo sef avis og alt sån styr.. ka eg skal bruke??
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.
-
- Gammelrotte
Les denne artikkelen:
http://awas.nvg.org/faq/stro.html
Kort fortalt kan burstrø av bartrær gjøre skade på leveren og gir dårligere immunnforsvar.
Mer interessant finner du her
Hvis du søker i forumet på burstrø, sagflis, spon o.l finner du mye interessant her på forumet
Kort fortalt kan burstrø av bartrær gjøre skade på leveren og gir dårligere immunnforsvar.
Hvis du søker i forumet på burstrø, sagflis, spon o.l finner du mye interessant her på forumet
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
-
- Markeringsbehov
men ka skal eg bruke då???§ RatGirl § wrote:Les denne artikkelen:
-
- Stjeler søppel
-
- Markeringsbehov
skalJulie Erlandsen wrote:Ikke dumt med avispapir, synes jeg.
Du må skifte ofte, men det spiller jo ikke så stor rolle når man ikke har så mange rotter. Det blir jo ikke store jobben uansett.
Du kan f eks få veldig rimelige makuleringsmaskiner og kjøre avispapir gjennom den.
Julie
e da ikkje like grett og rive avisene sjøl??
skal ha 2 hanrotter:) ka skal eg ha på hyllene då??
-
- Stjeler søppel
joda, du kan godt rive selv. En annen ting er jo også at rottene river mye selv også. Det artige med makulert papir er jo at de da kan få store "baller" som de kan herje med.
Hva du skal ha på hyllene er det nok veldoig mange meninger om. Jeg pleier å vurdere det fra bur til bur eller egentlig fra rotte til rotte. Det er jo avhengig av hva hylla brukes til. Ei hannrotte her bruker gamle sokker på ei hylle. Jeg gir han hullete sokker etter ungene. Om jeg ikke legger dem på hylla "hans", så gjør han det selv. Andre rotter kan jo bruke hylla som do. Da kan du også ha avispapir der.
Lykke til!
Julie
Skal du forresten bruke gamle sokker slik vi gjør, pass godt på at det ikke er lange klør på rottene dine. Det er ikke godt for rotta å sette seg fast..
Hva du skal ha på hyllene er det nok veldoig mange meninger om. Jeg pleier å vurdere det fra bur til bur eller egentlig fra rotte til rotte. Det er jo avhengig av hva hylla brukes til. Ei hannrotte her bruker gamle sokker på ei hylle. Jeg gir han hullete sokker etter ungene. Om jeg ikke legger dem på hylla "hans", så gjør han det selv. Andre rotter kan jo bruke hylla som do. Da kan du også ha avispapir der.
Lykke til!
Julie
Skal du forresten bruke gamle sokker slik vi gjør, pass godt på at det ikke er lange klør på rottene dine. Det er ikke godt for rotta å sette seg fast..
-
- Markeringsbehov
-
- Markeringsbehov
Avispapir? Ikke med skrift på, vel?Julie Erlandsen wrote:Ikke dumt med avispapir, synes jeg.
Du må skifte ofte, men det spiller jo ikke så stor rolle når man ikke har så mange rotter. Det blir jo ikke store jobben uansett.
Du kan f eks få veldig rimelige makuleringsmaskiner og kjøre avispapir gjennom den.
Julie
Om det funker med avispapir, var dette en genial idé! Takk for tipset

-
- Stjeler søppel
Joda, med skrift på går helt fint. Trykksverte er greit det nå.
Du må skifte avispapiret mye oftere enn du må med strø beregnet på rotter, men om man ikke har så mange rotter, spiller det kanskje ikke så stor rolle om man må bytte aviser veldig ofte. Ja, det synes ikke jeg iallefall.
Tror det er nevnt her før også, men avispapir sparer også plastikkbunner fra ivrige rottetenner. Bunnen er jo godt dekket og jeg tror også det handler om at rottene synes det er mer morsomt å rive/gnage/rote/rydde i avisene enn å gnage på bunnen.
Hvor ofte du må skifte ut avisene, er avhengig av antall rotter og hvor stort bur du har.
Lykke til.
Julie
Du må skifte avispapiret mye oftere enn du må med strø beregnet på rotter, men om man ikke har så mange rotter, spiller det kanskje ikke så stor rolle om man må bytte aviser veldig ofte. Ja, det synes ikke jeg iallefall.
Tror det er nevnt her før også, men avispapir sparer også plastikkbunner fra ivrige rottetenner. Bunnen er jo godt dekket og jeg tror også det handler om at rottene synes det er mer morsomt å rive/gnage/rote/rydde i avisene enn å gnage på bunnen.
Hvor ofte du må skifte ut avisene, er avhengig av antall rotter og hvor stort bur du har.
Lykke til.
Julie
Daså.
*Sukke* Da var det bare å begynne å abonnere på aviser da..
Jeg har to små, og ennå renslige jenterotter i ett vanlig FerPlast bur jeg fikk kjøpt på dyrebutikken.. De stortrives i det, men så snart jeg får mer penger, blir det nok et betydelig større som står på ønskelisten.. <3 Jeg har kjøpt en sånn "gress-sko" til dem, og den er tydeligvis mye morsommere enn å rote i sponet..

-
- Stjeler søppel
-
- Markeringsbehov
-
- Stjeler søppel