Om du har nokon Felles Kjøpet butikkar i nerleiken, kan det lønne seg å reise innom dei og høyre om dei har bur til gnagarar. Dei har dei sjeldan i butikken, men dei tek inn, og dei er billege. Kjøpte eit stort kaninbur til eine marsvinet mitt (100*50*50 (?) ) til 300 kr.
Nærmeste Felleskjøpetavdeling her har mange fine bur. Vi har brukt noen av dem, bl. a et fint lite bur til rotte med unger evt til syke rotter. Så vidt jeg har fått med meg har de likevel ikke bur med litt høyde på? Rotter er jo så glade i å klatre.
Er det kanskje jeg som ikke har fått med meg utvalget?
(for det er vel sånn at alle slike utsalg har samme vareutvalg, enten i butikken eller som de kan bestille?)
Julie
FK har helst bur av typen kanin/marsvin bur. De er store i grunnflate med forholdsvis lave og gir ingen klatre muligheter. Det er også stor avstand mellom sprinklene.
Men billige er de og har man store hannrotter så går de greit. hanner er ikke så keene på å klatre så mye når de begynner å bli litt oppe i alder.
Nei, dei har helst marsvin/kaninbur. Men dei bura er slike ein kan bygge på kvarandre, på ein måte. Så om ein kjøper 2 kaninbur (600 kr til saman), får ein eit godt og stort bur til rottene sine. Einaste at det er litt stor avstand mellom gitteret da, men med fullvaksne hannrotter går det fint.
Eli Andrea wrote:ja eg har bestemt meg for et i dyrebutikken:)
men ka skal vi egentli ha i såveuse deiras?? :
Det finnes en type hamstervatt som er biologisk, og ikke danner "tråder" som kan vikle seg rundt beina på rottene, og det går iallefall an å få tak i her.. Det får lett lukt, men er såpass billig (rundt femtilappen for en sekk som varer en god stund), så det burde du kanskje prøve ut.
Om du ikke finner drømmeburet i dyrebutikken, går det an å spørre dem om du kan få lov til å se i produktkatalogen deres (du gjetter jo aldri hvordan jeg klarte få dem til å bestille Phenolfritt strø), og velge ut en type bur du liker. Så kan du bare be dem bestille et par - sikkert fler som vil ha, om det er en flott type! Lykke til.