§ RatGirl § wrote:Char (Charisma): Ser ut til til å være en agouti (fargen) berkshire husky (tegningen) standard pels og standard øre/toppørert.
Penny (Ms. Moneypenny): Ser ut til å være en black (fargen) berkshire eller banded husky (tegningen), litt vanskelig å vite når man bare ser hodet Hun har også standard pels og standard ører
Tusen takk!
Dette er ennå et bilde av Charisma. Håper det er lettere å se på dette. De er ennå såpass små at det er vanskelig å få tatt et bilde av dem.
Julia wrote:Da var det lettere å se Penny er black banded husky på denne skjermen.
Kjempenydelige jenter! *smelt*
Den er grei vettu Jeg kan litt om rotter, men disse to er mine første.. Har erfaring med alskens andre gnagere. Marsvin, kaniner, mus, hamster, dverghamster.. Hehe.. Men rotter er nok favoritten uansett Jeg gikk inn på rommet til de istad, og Penny kom bort til hånda, jeg tok henne opp, og hun la seg for å kose ved halsen min.
Akkurat nå er det av den vanlige typen en kjøper billig i dagligvarehandelen, men så snart jeg kommer meg til byen med litt penger, blir det vel en annen type. Jeg tvilte veldig i starten når jeg kjøpte det strøet jeg bruker nå, men jeg var heldig, og det var helt rent, ikke fliser, og uten støv.. En gang jeg skulle ha sånn strø til en av hamstrene, var det masse fliser i det. Håper det ikke gjentar seg
Aishi wrote:Akkurat nå er det av den vanlige typen en kjøper billig i dagligvarehandelen, men så snart jeg kommer meg til byen med litt penger, blir det vel en annen type. Jeg tvilte veldig i starten når jeg kjøpte det strøet jeg bruker nå, men jeg var heldig, og det var helt rent, ikke fliser, og uten støv.. En gang jeg skulle ha sånn strø til en av hamstrene, var det masse fliser i det. Håper det ikke gjentar seg
Hmm, selv om det ikke støver kan det være skadelig. For hvis strøet er laget av bartrær inneholder det Phenoler, noe som er medvirkende til å svekkes rottas imunforsvar og å ese/ødelegge rottas lever.
Alvrina wrote:
Hmm, selv om det ikke støver kan det være skadelig. For hvis strøet er laget av bartrær inneholder det Phenoler, noe som er medvirkende til å svekkes rottas imunforsvar og å ese/ødelegge rottas lever.
Takk for at du sa det! Hvordan type anbefaler du da (jeg bor på en veldig liten plass, og er ikke så mye å velge mellom kan man si)?
Jeg anbefaler Beekay bedding. Bet er billig(sammen liknet med andre bra produkter) Strøet er av Asp og er 100% støvfritt.
Jeg er veldig fornøyd med dette strøet.
Julia wrote:Anbefaler enten Yesterday's News (forhandlerliste her: http://www.tamrotter.com/linker/link_yn.php), Beekay-strøet som kan kjøpes i NTFs nettbutikk eller avispapir
Så nettopp at de hadde en tråd om dette i en annen del av forumet. Avispapir var genialt! Men nå må vi ikke lede denne tråden for langt ut av temaet.
Påss wrote:
Høy er en dårlig ide pga støv og midd. Sjekk via søk-funksjonen
Flere tråder om det emnet.
Daså. Jeg har overtalt moren min til å ta med gårdagens aviser neste gang hun er på jobb, og var innom en dyrebutikk og fikk dem til å gå igjennom produktkatalogen for å finne tak i et strø som ikke inneholdt Phenoler.. Overrasket meg at de ikke hadde ifra før av! De hadde både økologiske "strøpellets" om jeg kan kalle det det, knuste "strøpellets", spon og sånne megastore sekker med spon.. Alt unntatt det jeg var på jakt etter.