Stiger

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Idamb

Stiger

Post by Idamb »

Hei! jeg har et høyt bur, satt inn noen hyller, også lurer jeg på en ting: jeg bør vel ikke ha stiger? Rottene kan klatre opp og ned på sprinklene?
Hva tror dere?

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

eg trur ikkje du treng stiga :roll:
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg har hatt stige i buret mitt, og de brukte den nesten ikke.. Sprinklene blir brukt til nesten alt opp og ned klatring :)

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Mine jenter brukte ikke stigene til å klatre i, men gnagde dem i filler :lol:
Men en stige festet med fire kroker oppunder taket kunne fint brukes som seng(!) eller utkikkspost.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

mine tre gutter syntes det var vansklig å klatre på sprinklene ned fra hylle til hylle, så jeg satt inn stiger.. jentene mine bruker ikke stigen i det hele tatt, går mest på sprinkel klatring der :wink:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Mine har en Type stige...(hønetrapp liknende sak..) opp til det første planet og videre derfra opp til det neste planet henger det et rør med en lett sving på som er festet med en lenke sak i taket...Det røret er veldig mye brukt!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

meggy

Post by meggy »

har ikke prøvd stiger, men har en stor grein fra et epletree i buret mitt :]
de klatrer på den når de skal noen plasser ^_^
men sprinklene oeg oxo morsomme å klatre på :]

kristinech

Post by kristinech »

Guttene mine bruer stigene i buret sitt veldig mye.. Hører dem løper opp og ned hele tiden:) Imotsetning til jentene som river den de har ned hele tiden. Men de klarer helt fint å klatre opp sprinklene=)

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Rett meg hvis jeg tar feil, men for meg viker det som om voksne hannrotter har større problemer med å klatre nedover enn oppover, siden de blir litt "baktunge". Mine klatrer i hvertfall ofte opp på taket av buret på utsiden, og blir gjerne sittende der til de blir hjulpet ned...når de kommer seg ned selv, er det delvis ved klatring og delvis ved å falle nedover i "rundinger" som viseren på en klokke... :oops: noen som skjønte noe av det her ? :oops:

Derfor hadde jeg en stor grein inne i buret, fin å løpe nedover på, fin å gange på, perfekt å tisse på, men nå har de begynt å skrape seg opp på den når de flykter i panikk fra plage-ånden Dumbo-Larsen. Skal pusse den ned så det ikke er noe skarpt igjen på den.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

Guttene mine bruker både stige og sprinklene når de løper rundt i buret. Men mest sprinklene da, siden stigen bare når 1/4 opp i buret ellerno :p
Hvil i fred Rudy::.

Idamb

Post by Idamb »

Guttene klarer det veldig fint uten stiger, så jeg bekymret meg nok unødvendig..hehe, men de har jo ting de kan klatre på nesten hele veien da :wink:

Locked