Mulig burstrø?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Dumbo-fan90
Sover i do

Mulig burstrø?

Post by Dumbo-fan90 »

Sitter her å tenker på en ting, sikkert skikkelig dumt men :? :)

Siden fleecetepper er så billig nå for tiden, høres det helt dumt ut å klippe tepper i småbiter og bruke som burstrø? :geek: Hehe.. koster jo bare 20kr, og kan byttes ut hver 3-4 dag lixom, og det støver jo heller ikke..
Mvh Ida&rottene

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Sikkert ikke dumt! Jeg kjøper tepper, håndklær, div gamle ting og tang på loppemarked til rotteburene. Koster nesten ikke noen ting.
Julie

Go`Rotta
Stjeler mat

Post by Go`Rotta »

hmm... tror det vil lukte en del.. jeg kjøper billige fleecepledd og klipper opp til redemateriale, så det går nok å bruke som bunnstrø også :D
MVH Heidi

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Vaskbart burstrø...... :roll: ...... :lol: ...fikk bare en morsom film i hodet da det skal henges opp........
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Joda, det lukter, vondt også!! :lol:
Men er tepper og ting og tang kjøpt på loppemarked, er det så billig at det bare er å kaste etter bruk. - og før det virkerlig stinker selvfølgelig.
Enkelte av mine rotter, spesielt en av hannene mine er veldig glad i ting av ull.
mvh Julie

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vi bruker billige fleecepledd fra IKEA (19,-) til å lage hammocker, tunneler og sovehus av; rottene elsker det! Det skal ikke så fryktelig mye symaskinerfaring til heller (bare en snill samboer som kjøper symaskin i julegave).

Her er et bilde av et av sovehusene (åpningen Snorkfrøken stikker ut av er "rotteprodusert"):

Image

...og et av Rim som koser seg i en hammock:

Image

Hammockene klipper jeg bare til og lager hull til karabinkroker i hjørnene på, sovehusene må sys sammen. Jeg lager en hempe i hvert hjørne på sovehusene og henger dem opp med karabinkroker; det er utrolig hvordan rottene elsker å ligge/sove/sitte/spise i ting som henger! Vi har også en stor hammock nederst i buret for å hindre at de skader seg hvis de ramler ned. Den bruker de til trampoline; de kaster seg ut fra plastetasjene og lander mykt i hammocken. Ekstremsportrotter... :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Trampoline..... :lol: ...Skulle fått det på film! Men nå fikk jeg en ny ide å...hmmm
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Neida, var nok en litt kronglete måte å skaffe støvfritt burstrø! fortsetter med YN jeg. hihi, men jeg skal bruke idèen din, Julia! Har kjøpt inn 3 tepper, og skal lage rosa utstyr til jentene, og lyseblått til gutta 8) (ypperlig farger :hm: )
Mvh Ida&rottene

Locked