Sitter her å tenker på en ting, sikkert skikkelig dumt men
Siden fleecetepper er så billig nå for tiden, høres det helt dumt ut å klippe tepper i småbiter og bruke som burstrø? Hehe.. koster jo bare 20kr, og kan byttes ut hver 3-4 dag lixom, og det støver jo heller ikke..
Joda, det lukter, vondt også!!
Men er tepper og ting og tang kjøpt på loppemarked, er det så billig at det bare er å kaste etter bruk. - og før det virkerlig stinker selvfølgelig.
Enkelte av mine rotter, spesielt en av hannene mine er veldig glad i ting av ull.
mvh Julie
Vi bruker billige fleecepledd fra IKEA (19,-) til å lage hammocker, tunneler og sovehus av; rottene elsker det! Det skal ikke så fryktelig mye symaskinerfaring til heller (bare en snill samboer som kjøper symaskin i julegave).
Her er et bilde av et av sovehusene (åpningen Snorkfrøken stikker ut av er "rotteprodusert"):
...og et av Rim som koser seg i en hammock:
Hammockene klipper jeg bare til og lager hull til karabinkroker i hjørnene på, sovehusene må sys sammen. Jeg lager en hempe i hvert hjørne på sovehusene og henger dem opp med karabinkroker; det er utrolig hvordan rottene elsker å ligge/sove/sitte/spise i ting som henger! Vi har også en stor hammock nederst i buret for å hindre at de skader seg hvis de ramler ned. Den bruker de til trampoline; de kaster seg ut fra plastetasjene og lander mykt i hammocken. Ekstremsportrotter...
Neida, var nok en litt kronglete måte å skaffe støvfritt burstrø! fortsetter med YN jeg. hihi, men jeg skal bruke idèen din, Julia! Har kjøpt inn 3 tepper, og skal lage rosa utstyr til jentene, og lyseblått til gutta (ypperlig farger )