Er dette ett bra bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Ville du brukt dette buret til dine små?

Ja
22
41%
Ja
22
41%
Nei
5
9%
Nei
5
9%
 
Total votes: 54

kittykatt

Post by kittykatt »

Melody wrote:Uff, så trist at rotta di er blitt syk. En lungebetennelse hos rotter er dessverre ikke noe å spøke med, så jeg ønsker dere all mulig slags lykke til! Jeg skal krysse fingrene for at han blir bedre.

Jeg synes 100 gram er lite, ja. Ideelt sett skal rotteunger være minst 80 gram når de er leveringsklare, fem uker gamle, og jeg har aldri hatt unger her hjemme som har veid mindre enn 90 gram da. Dessuten ville jeg nok ment at de burde vokse minst 20 gram pr. uke framover.

Har han gått med sykdom en stund, er det klart at dette tar fra ham kreftene og at utviklingen hans stopper opp en periode.

Er du sikker på at dyrlegen din sa det var lungebetennelse? Sikker på han ikke mente det var en luftveisinfeksjon? Vi får uansett håpe han klarer seg!

Dyrlegen sa lungebtennelse ja. Hun sa det var ikke de mest vanlige symptomene på det, men at det var mest sannsynlig lungebetennelse..
Vi prøver nå en type antibiotika, og hvis han ikke blir bedre, skal vi prøve en annen..

Jeg håper også virkleig at han klarer seg! Takk for lykkeønskningen :)

Han har kanche vært syk en liten stund, så det er sikkert derfor han er så tynn.. Eller, så kan det jo være det at han kommer fra dyrebutikk... ?
Vet ikke helt jeg, hun forrige eieren var vist ikke så flink med dyr tror jeg , hun er litt.. Vimstete kan man si.. Håper han blir bra da!

kittykatt

Post by kittykatt »

Emidarja wrote:jennyburet koster faktisk bare 820,- inkl mva inn til butikkene..... :shock: Og det Chinchillaburet koster vel en 900,- inkl mva inn til butikk.... Så da tar de seg fryktelig godt betalt...!
De tar seg viirkelig godt betalt! >.< jeg tenkte meg det..
Hvor er det du skal åpne dyrebutikk da? .. Høres gøy ut ^^ Hadde jeg ikke vært så allergisk mot så mye rart, hadde jeg nok også sett nærmere på den muligheten ^^

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hvor lenge hadde den forrige eieren rotta? Da du kom inn på forumet syntes jeg du sa at rotta var omtrent en måned gammel, og det er jo meningen at de skal være fem uker før de skilles fra moren, så enten er han en del eldre, ellers så har hun fått ham da han var for ung.

Som jeg har nevnt i tidligere tråder andre steder, vet man dessverre aldri hva man får når man kjøper dyr i dyrebutikken...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Emidarja wrote:jennyburet koster faktisk bare 820,- inkl mva inn til butikkene..... :shock: Og det Chinchillaburet koster vel en 900,- inkl mva inn til butikk.... Så da tar de seg fryktelig godt betalt...!
Tror du Tropehagen Zoo blir glad når du kler av dem på denne måten? :P Jeg har familie som driver butikk, så jeg vet at man må ta litt for varene for at det skal lønne seg. Jeg synes ikke litt over dobbel pris er for dyrt (det er jo ikke meningen vi skal vite hva de er nødt til å betale for varene!!)
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

Melody wrote:Hvor lenge hadde den forrige eieren rotta? Da du kom inn på forumet syntes jeg du sa at rotta var omtrent en måned gammel, og det er jo meningen at de skal være fem uker før de skilles fra moren, så enten er han en del eldre, ellers så har hun fått ham da han var for ung.

Som jeg har nevnt i tidligere tråder andre steder, vet man dessverre aldri hva man får når man kjøper dyr i dyrebutikken...
Jeg vet ikke hvor lenge hun har hatt ham.. NÅ er jeg ikke så sikker på hvor gammel han er heller! O.o
Var på dyrebutikken og spurte om de rottene som var der var fra samme kull som min rotte, og eieren av dyrebutikken sa ja. Så spurte jeg hvor gamle de var. Hun sa: "vet du, det aner jeg ikke!Husker ikke når tid vi fikk dem inn.." Slikt burde de holde styr på syns jeg! De var sikkert bare tre uker når de ble gitt til dyrebutikken , men de er begynt å bli ganske store nå,så jeg er så redd for at ingen vil kjøpe dem >.< STAKKARS! Jeg er så altfor dyrevennlig og skal redde alt og alle.

Men som jeg har nevnt flere ganger, så er det ingen opdrettere i Finnmark (som jeg vet om i alle fall) og å begynne å transportere ett dyr helt fra oslo til kalde finnmark syns jeg er for vilt og stressende for den stakkars rotta..

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Tror du Tropehagen Zoo blir glad når du kler av dem på denne måten? Jeg har familie som driver butikk, så jeg vet at man må ta litt for varene for at det skal lønne seg. Jeg synes ikke litt over dobbel pris er for dyrt (det er jo ikke meningen vi skal vite hva de er nødt til å betale for varene!!)
Jeg vet ikke hva innprisen er til Tropehagen på disse burene, men det var denne innprisen Zoohandel som jeg jobbet hos tidligere hadde. Uansett, jeg synes det ikke gjør noe at jeg sladrer litt ;)
Mvh Ida S. Eggen

kittykatt

Post by kittykatt »

bare bra med sladring :P
Er det slik med dyrebutikker, slik som det er med klesbutikker, at de som jobber der får kjøpe varene til innkjøpspris?

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

kittykatt wrote:bare bra med sladring :P
Er det slik med dyrebutikker, slik som det er med klesbutikker, at de som jobber der får kjøpe varene til innkjøpspris?
Dette varierer nok veldig, men jeg tror det er mer vanlig med rabatter... iblant kan de nok gjøre seg fortjent til å kjøpe varer for innkjøpspris + moms. Dyrebutikken taper ikke på det, men tjener heller ingenting!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

kittykatt wrote:Men som jeg har nevnt flere ganger, så er det ingen opdrettere i Finnmark (som jeg vet om i alle fall) og å begynne å transportere ett dyr helt fra oslo til kalde finnmark syns jeg er for vilt og stressende for den stakkars rotta..
Det er ikke stressende for en rotte å bli transportert. Hvis du skal på sommerferie sørover i år, kunne du jo bestilt en rotte et sted. Rottene kan tas med på flyet eller toget. Rottene kan ikke transporteres på tog alene fra Trondheim og nordover, men de kan sendes med fly. Da går rottene som frakt og siden de er levende dyr, er det dobbelt pris.

Har man råd til det, kan det være et fint alternativ. Det er ulovlig å ta med seg gnagere inn i flykabinen, så de blir uansett alene på flyturen!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

men de kan sendes med fly
Har du fått dette skriftlig fra SAS? Jeg får dem nemlig ikke til å gi meg noe skriftlig svar på hvordan man transporterer rotter med fly, de fortsetter bare å påstå at det ikke er lov. Men så lenge de ikke kan vise meg reglene skriftlig så kan jeg jo ikke stole på det. Jeg har fått ta med meg rotter inn i kabinen ved flere anledninger (også SAS), og jeg er ikke den eneste. Men jeg har jo som kjent også blitt nektet å både ta de med inn og å sende de i bagasjen.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg har nettopp hatt en tante på besøk som jobber i SAS. Hun har hatt ferie en stund nå, men har lovet å sjekke litt fakta for meg. Rottene settes i det oppvarmede lasterommet. Når rottene reiser alene, må vi betale frakt og siden det er levende dyr det er snakk om, blir det dobbel pris, bare for å gjøre det litt mer vanskelig.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være andre regler for rotter enn for chinchilla... Tror tante begynner på jobb igjen i morgen, så hun vil forhåpentligvis sjekke opp litt for meg!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

nå har jeg endelig fått buret! :D
Det er kjempestort og guttene mine trives kjempegodt i det ^^
favorittene er vell hengekøya og røret :)
Noen goe ideer til leker eller?
Skal ta bilder snart så dere får se ;)

pointless

Post by pointless »

rottene mine elsker sånne små katte baller av plast, med sånne små kuler som lager lyd inni! og de ballene som man kan pute godis inni. det er virkelig gøy å se på :) :)

Siva

Post by Siva »

Ja , jeg synes det buret er kjempe fint, og kunne tenke meg d buret ja....stemte JA jeg ;-)

Siva

Re: Er dette ett bra bur?

Post by Siva »

[quote="kittykatt"]Jeg har min lille albino hann i ett hamsterbur midlertidig.. Stakar liten, jeg prøver å få tak i ett godt bur til en rimelig pris.Jeg tenkte at det også ville være bra hvis jeg investerte i ett større bur før jeg ordnet en kamerat til ham.
[b]Jeg lurte på om dette buret egnet seg bra for rotter og om det har en rimelig pris?..[/b]
[img]http://img23.photobucket.com/albums/v70 ... derbur.bmp[/img]
[b]Info: Bur spesiallaget for ildere. Hengekøye, drikkeflaske, hjørnetoalett og matskål følger med. Mål: 80x50x70
Pris: 1.349,00 NOK[/b]

Dette buret er til salgs på www.zooper.no
Er dette en bra nettbutikk? Vi har veldig dårlig utvalg på dyrebutikker og slikt her i Finnmark skjønner dere..

MVH Jeanett :sol:[/quote]

Ja jeg synes det er et bra bur til rotter.. fikk ikke til den siteringen! kan noen forklare den sitere greia? plis?

Locked