Er dette ett bra bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Ville du brukt dette buret til dine små?

Ja
22
41%
Ja
22
41%
Nei
5
9%
Nei
5
9%
 
Total votes: 54

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hei.

Image

Dette buret kjøpte jeg ! det er et chincilla bur Målene er 80 x 50 x 70 det kostet 2000 kroner :shock: på Krizoo det var det eneste stedet de solkte det så billig som det :o , på et annent sted hvor jeg kikket etter det så kostet det 2500 kroner. At det kan vær så forskjellig pris på de forskjellige stedene! Her Koster Jenny buret også 2000 kroner.

Hvor mange rotter ville det vært plass til i dette buret ?? jeg har nå tre stykker men vurderer å skaffe en til :wink:

Cowgirl

Post by Cowgirl »

http://www.rattycorner.com/odds/calc.shtml
Denne siden sier at det er nok plass til 4 rotter i buret, men jeg ville bare hatt 2 rotter i det og synes ikke at du burde ha mer enn 3 rotter i det... Og så synes jeg egentlig dette var ganske dyrt. :shock:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det avhenger også hvor mye rottene mine går løse også da opp til tre timer dagelig! :wink:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

3 timer ute og 21 timer i et bur... det sier seg selv at buret bør være stort for at de ikke skal kjede seg altfor mye de 21 timene..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Shana

Post by Shana »

Jeg synes det er nogen helt vilde priser på bure i Norge.. Her i Danmark kan man få Jenny buret til ca. 1000 danske kroner :shock:

kittykatt

dumme dyrebutikk

Post by kittykatt »

Prisene her til lands er helt syke..! Jeg hater pengeglade dyrbutikker..
En vennine av meg er i hammerfest nå, og skal sjekke om de har noen bra bur der borte til en rimelig pris. De selger det chincilla buret her også, det koster rundt 2000kr her.
Håper bare at vennina mi finner ett bra bur der borte til en fin pris, slik at jeg får nytt bur. Hvis ikke, må jeg mase på mamma og få tak i dette ilderburet! Det har jeg kjempelyst på! De selger ikke hengekøyer her engang.. :roll: ikke tunneler,matskåler til rotter elr større gnagere(!), de selger for det meste BARE ting til hamstere o.l. Enda de har chincilla, Rotter, Kaniner etc. Dumme dyrbutikk!
Hadde jeg hatt symaskin, kunne jeg laget hengekøye å rør selv, men det har jeg da ikke.. Gud hvor irriterende!

Er syk i dag i tilleg,så jeg får ikke veid lille rotta mi heller.. *sukk* Det er så trist at han må bo hos typen min, for pappa er allergisk. Så når jeg er hos pappa en gang i blant..Så får jeg ikke sett ham.. uffe uffe..
Ja, det ble mye tull og vas :D hehe..

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Cowgirl wrote:http://www.rattycorner.com/odds/calc.shtml
Denne siden sier at det er nok plass til 4 rotter i buret, men jeg ville bare hatt 2 rotter i det og synes ikke at du burde ha mer enn 3 rotter i det... Og så synes jeg egentlig dette var ganske dyrt. :shock:
Hvorfor ville du ikke hatt mer enn 2 rotter i dette buret? Jeg må bare si at denne kalkulatoren faktisk er ganske streng, så du kan trygt ha fire rotter hvis kalkulatoren sier det!!!!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Ok, jeg ville kanskje ha 3 rotter i det, men ikke mer enn det.... Jeg syns at rottene burde få så stort bur som mulig. Noen ganger er jeg t.o.m. redd at buret mitt (80x55x170) er for lite til mine 5!!!

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Cowgirl wrote:Noen ganger er jeg t.o.m. redd at buret mitt (80x55x170) er for lite til mine 5!!!
Ok, da lider vi i hvert fall av totalt ulike bekymringer! :lol:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

HMh.. Jeg tror nok at dette ilder buret vil passe fiin fint til to rotter i alle fall ^^ Jeg har bestilt det nå,så jeg burde vell få det om 5-10 dager :D
Gleder meg ;) Så var det jo å gå på jakt etter en til rotte da..

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Vil ønske deg lykke til med nytt bur og i jakten på ny rotte! :D

Fortell oss hvordan det går! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

vell, enda rundt...en uke til buret kommer!
Men jeg har fått veid den lille rakkern, og han veier rundt 100 gr. Er dette litt lite? Kanskje han veier så lite fordi han er syk?
Han har ikke særlig matlyst.. Fikk gjort det hos dyrlegen, han har dessverre lungebetennelse.. :( Men han går på antibiotika nå!så han blir vell bedre straks ^^

Jeg får vente med en til rotte til han er ferdig med kuren sin, så da blir det vell en vanlig brun en fra dyrebutikken. Har ingen andre plasser å gå såå.. Det er litt synd, fordi jeg har kjempe lyyst på en husky!! Eller noe lignende ^^

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Uff, så trist at rotta di er blitt syk. En lungebetennelse hos rotter er dessverre ikke noe å spøke med, så jeg ønsker dere all mulig slags lykke til! Jeg skal krysse fingrene for at han blir bedre.

Jeg synes 100 gram er lite, ja. Ideelt sett skal rotteunger være minst 80 gram når de er leveringsklare, fem uker gamle, og jeg har aldri hatt unger her hjemme som har veid mindre enn 90 gram da. Dessuten ville jeg nok ment at de burde vokse minst 20 gram pr. uke framover.

Har han gått med sykdom en stund, er det klart at dette tar fra ham kreftene og at utviklingen hans stopper opp en periode.

Er du sikker på at dyrlegen din sa det var lungebetennelse? Sikker på han ikke mente det var en luftveisinfeksjon? Vi får uansett håpe han klarer seg!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

jennyburet koster faktisk bare 820,- inkl mva inn til butikkene..... :shock: Og det Chinchillaburet koster vel en 900,- inkl mva inn til butikk.... Så da tar de seg fryktelig godt betalt...!
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Blir spennende å se hva du vil ta for det når du åpner butikk, da ;)

Locked