Størrelse på buret?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Størrelse på buret?

Post by Hoyst_87 »

Lurer litt på hvor stort bur man egentlig skal ha, til tre rotter? sånn, hvor høyt bør det være og sånn.. :) er sikkert masse tråder om det allerede, men jeg orker bare ikke konse så veldig på å lete etter ting nå (omgangssjuke), så da spør jeg heller! :) for vil gjerne vite om jeg trenger å kjøpe nytt bur når jeg har 3 rotter, eller om det går bra med det jeg har.. :)

men ha en god natt, alle sammen, takk på forhånd for svar, og snakkes i morgen, eller en annen dag! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

http://www.rattycorner.com/odds/calc.shtml
Bare husk at du måler i centimeter og ikke tommer.

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

thanx! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hm.. det er litt lite.. men mamma sier at jeg ikke kan bruke så mange penger, og det er jo sant.. :P må låne penger av henne uansett nå.. :P så det.. får se hva jeg gjør.. :P de er jo små når jeg får dem, så da kan jeg spare litt inntil jeg får råd til å kjøpe et nytt.. :)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

I overgangsperioder til større bur, kan man gjøre mye med innredning, ofte gi dem nye ting å undersøke, la dem være mer ute av buret enn ellers etc.
Lykke til i jakten på den rette buret!
Julie

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

oki, thanx!
nå har jeg funnet et flott bur i oslo også, som jeg får for 750 kr, og i det er det plass til 4 rotter, i forhold til den der cagesizeberegneren.. :) så da går det nok bra! :D så bare mamma gir klarsignal, så er det greit! har også kjøpt et stort, greit reisebur som ser ut som en bag, for 170kr.. :)

så nå blir det nok bra! :)

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

Den er ganske nyttig den Cage Size Calculator,men fant ut noe morsomt når jeg for morro skyld skulle finne ut egentlig hvor mange rotter foreldrene mine kunne ha i rotterommet som de har.
prøv og regn ut rommet er på ca 50 kvm,personlig ville jeg alldri hatt så mange rotter i det rommet. :wink: :wink:

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Hehe, DET kan jeg tenke meg er mange!!! :? Hihi! Huff.. SÅ mange rotter tror jeg aldri jeg skal ha, hehe!

Locked