Lurer litt på hvor stort bur man egentlig skal ha, til tre rotter? sånn, hvor høyt bør det være og sånn.. er sikkert masse tråder om det allerede, men jeg orker bare ikke konse så veldig på å lete etter ting nå (omgangssjuke), så da spør jeg heller! for vil gjerne vite om jeg trenger å kjøpe nytt bur når jeg har 3 rotter, eller om det går bra med det jeg har..
men ha en god natt, alle sammen, takk på forhånd for svar, og snakkes i morgen, eller en annen dag!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
hm.. det er litt lite.. men mamma sier at jeg ikke kan bruke så mange penger, og det er jo sant.. må låne penger av henne uansett nå.. så det.. får se hva jeg gjør.. de er jo små når jeg får dem, så da kan jeg spare litt inntil jeg får råd til å kjøpe et nytt..
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
I overgangsperioder til større bur, kan man gjøre mye med innredning, ofte gi dem nye ting å undersøke, la dem være mer ute av buret enn ellers etc.
Lykke til i jakten på den rette buret!
Julie
oki, thanx!
nå har jeg funnet et flott bur i oslo også, som jeg får for 750 kr, og i det er det plass til 4 rotter, i forhold til den der cagesizeberegneren.. så da går det nok bra! så bare mamma gir klarsignal, så er det greit! har også kjøpt et stort, greit reisebur som ser ut som en bag, for 170kr..
så nå blir det nok bra!
Den er ganske nyttig den Cage Size Calculator,men fant ut noe morsomt når jeg for morro skyld skulle finne ut egentlig hvor mange rotter foreldrene mine kunne ha i rotterommet som de har.
prøv og regn ut rommet er på ca 50 kvm,personlig ville jeg alldri hatt så mange rotter i det rommet.