Bur med front åpning

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
hellsat

Bur med front åpning

Post by hellsat »

Er ikke helt fornøyd med buret jeg kjøpte. Rengjører i det minst 1 gang i uken, og det betyr ut med hyllene og tunellene. Forferdelig tungvindt med å løfte av buret fra bunnkassen, løsne hyllene og ballansere de ned og ut av buret.

Jeg vil ha et stort bur med åpning i front slik at man har lett aksess for rengjøring og inn/ut med utstyr. Noen som har noen fine linker?

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Jeg selger for øyeblikket et slikt bur, av merket Marchioro. Der kan du åpne nesten hele forsiden på buret :shock: Luken går fra vegg til vegg og litt over halvveis opp på buret, også er det en litt mindre luke over der igjen. Send meg pm om du kunne være interessert - det kan flatpakkes og sendes i posten, i alle tilfeller.
Det er rimelig stort, ca 90 cm høyt og en grunnflate på 50x70 eller noe, husker ikke helt i farta.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg tar bare med meg hele buret inn i dusjen her og skrubber med en oppvask-kost og grønnsåpe og så spyler jeg godt av uten å løsne noen av etasjene...tunellene hekter jeg bare av og vasker inni med kosten...Funket fint så langt....jeg syntes det er et kjempestress og ta av de ferplast platene og så sette de på...unngår helst det!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

men hvis man bor sånn som jeg gjør, så er det jo stress, da.. :P vi har liksom fellesdusj.. med fastlåst dusjgode.. da er det vanskelig! også drive å bære med seg buret gjennom gangen! :P husmora her hadde jo klikka sidelengs! her går det i å ta bunnen, og ta ut matskåler og vannskåler, og vaske i vasken.. så får man heller finne seg i at den blir litt tett innimellom.. :P men når jeg får nytt bur, med hyller, så blir det nok kanskje verre! :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

hellsat

Post by hellsat »

Er nok litt mere petimeter enn at jeg tar med meg buret i dusjen uten å demontere det. Derfor jeg vil ha stor åpning i front slik at jeg lett kan løsne hyller etc. Samtidig hadde det vært kuult med et skikkelig høyt bur 150-200cm

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

De fleste høye bur har god tilgang fra fronten via to større luker. Eks er Scoiattoli 5 og Essegi Venezia - ikke noe problem å få ut hyllene der. Slike har også skuff - lettstelte bur.
Anita

Idamb

Post by Idamb »

jeg har et fersplast combi. Det er høyt. Det har 2 store åpninger foran og to bitte små helt øverst på begge sider. I bunn er det en skuff man kan fdra ut og vaske. Hyllene inne i buret har jeg lager slik at jeg kommer til fra åpningene. De må vakes over nesten vær dag da, for tisset flyter på dem. men det tar bare 2 minutter så.. :D

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Å - det er ikke rettferdig; mange som blir misunnelige når du snakker om sånt bur! Har du lyst til å selge det? :mrgreen: De er litt vanskelige å få tak i! :spise:
Anita

Idamb

Post by Idamb »

anita wrote:Å - det er ikke rettferdig; mange som blir misunnelige når du snakker om sånt bur! Har du lyst til å selge det? :mrgreen: De er litt vanskelige å få tak i! :spise:
Anita
Mitt bur? hehe, kan nok ikke selge hjemmet til de skjønne guttene mine vettu :wink: men det er et fint bur ja, kjøpte det brukt (3 år gammelt) men det ser helt nytt ut! veldig bra kvalitet..

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Ja - dere var heldig der! :lol:
Anita

hellsat

Post by hellsat »

Hva med sverige, nærmere bestemt Strømstad traktene, noen butikker der som har noe utvalg?

Locked