inreding??
Moderator: Moderatorer
-
- Markeringsbehov
inreding??
eg lure på ka vi kan inrede et furet xl og for så vidt andre bur med..
sånn at rottene ikkje kjeda seg??
sånn at rottene ikkje kjeda seg??
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.
-
- Gammelrotte
Bruk knappen
Søk som du finner "der oppe" eller titt litt nedover siden her så tror jeg du skal finne mange smarte tips og triks!
Søk på f eks Innredning
Eller bruk fantasien så kan man bruke veldig mye!

Søk på f eks Innredning
Eller bruk fantasien så kan man bruke veldig mye!

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
-
- Markeringsbehov
Som den bokormen jeg er, så får jeg en del pakker fra bokklubber og nettbutikker og sånt. Rottene synes det er kjempemorsomt å leke i de, gjemme seg i de, og gå på jakt etter tørkede brødskalker eller knekkebrødbiter som jeg gjemmer inni eskene.
Her om dagen da jeg satt ved dataen, hørte jeg en rar raslelyd. Kikker over til buret deres, og ser at esken som tidligere inneholdt ToasterTarts sto og ristet. Legger meg på kne foran buret og titter inn til Shadow som sitter og storkoser seg inni esken.
Noe som ikke helt er å anbefale er søppelposen (tidligere tom, men som blir ganske full og spennende etter at man har vasket buret). Har gravd frem Pytteliten derfra en del ganger nå. Raringen.. Hvis jeg åpner posten min, så er det kjempeskummelt. Men å herje i søppelposen er kjempegøy.
Jeg ofrer en del utslitte sokker og sånt - pluss ting som blir igjen når jeg syr - til rottene mine. Stoffbiter som er for små eller som har raknet, bomullsvatt (ting inni lappetepper) og rester av fleece hender det jeg putter inni et av husene, en eske eller legger i en stor, fristende haug i hengekøya. Dét er kos det, å grave seg ned i masse deilige ting, og bare kose seg.
Når de var små, var tomme dorullhylstre veldig morsomme - men den dagen Mist nesten satte fast hodet sitt inni en, var det slutt på moroa.. Pringles-esker (som du klipper/skjærer bunnen av) er gøy for litt større madammer og slanke herremenn. Dessuten er det godt! Namnam.
Mulighetene er tilnærmet lik uendelige.
Her om dagen da jeg satt ved dataen, hørte jeg en rar raslelyd. Kikker over til buret deres, og ser at esken som tidligere inneholdt ToasterTarts sto og ristet. Legger meg på kne foran buret og titter inn til Shadow som sitter og storkoser seg inni esken.

Noe som ikke helt er å anbefale er søppelposen (tidligere tom, men som blir ganske full og spennende etter at man har vasket buret). Har gravd frem Pytteliten derfra en del ganger nå. Raringen.. Hvis jeg åpner posten min, så er det kjempeskummelt. Men å herje i søppelposen er kjempegøy.
Jeg ofrer en del utslitte sokker og sånt - pluss ting som blir igjen når jeg syr - til rottene mine. Stoffbiter som er for små eller som har raknet, bomullsvatt (ting inni lappetepper) og rester av fleece hender det jeg putter inni et av husene, en eske eller legger i en stor, fristende haug i hengekøya. Dét er kos det, å grave seg ned i masse deilige ting, og bare kose seg.
Når de var små, var tomme dorullhylstre veldig morsomme - men den dagen Mist nesten satte fast hodet sitt inni en, var det slutt på moroa.. Pringles-esker (som du klipper/skjærer bunnen av) er gøy for litt større madammer og slanke herremenn. Dessuten er det godt! Namnam.

Mulighetene er tilnærmet lik uendelige.

Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
-
- Alfatryne
hvis du har penger til overprisede ting i dyrebutikker, så vær litt åpen og se på både akvariestæsj, fugleleker og selvsagt gnagerting. til rottene mine har jeg ilderhengekøye, klatretau og stige til papegøyer såvel som rottereir og tunnel i bast til- ja, rotter. til hamster-mammaen og barna hennes har jeg en keramisk rot som ligner fossilt tre, meget holdbart og vakkert! denne er beregnet til akvarium, egentlig. man kan fint bruke litt fantasi selv om man ikke er noen gjør-det-selv-type. 

http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-
- Markeringsbehov

eg skulle egentli ikje få rotte før lenge so då brukte eg litt masse penga siden eg tenkte at eg hadde lang tid og spare på.., men so fekk eg ete at eg skulle få rotte no..
so då tenkte eg ting eg kan lage sjøl:)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
ja, hengekøye kan jo lages selv! jeg har laget selv, men hang de bare opp med hyssinger, så de gnager dem ned hele tiden. Men hvis du henger de opp med noe som rottene ikke klarer å gnage av så lett, så burde det gå bra!
har også fått til en slags tunnel av et avklipt buksebein som jeg hang opp, den liker de.
ellers, hus ja, av pappesker, mine har nå 2 hus, og storkoser seg både inni, oppå og UNDER husene!
går an å lage mye selv!
har også fått til en slags tunnel av et avklipt buksebein som jeg hang opp, den liker de.

går an å lage mye selv!

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
-
- Stjeler søppel
Hallo! Hør, hør på en "fattig" småbarnsmor!!!
Halvveis ødelagte barneleker, tomme melkekartonger, andre tomme emballasjegreier, avlagte luer (fine hengekøyer/soveplasser), små pappesker=fine hus (når de har tisset på det, og spist litt mye av det, kaster jeg det og gir dem et nytt) Ta deg en tur på loppemarked nå utover våren, så finnner du masse fint, koster nesten ikke noe.
Nylig gav jeg min gamle veske til rottene. Kjempestas. Gamle sko liker de veldig godt. Etter min erfaring er det viktigste poenget for rotter at det er noe der som de kan undersøke. Og så må de ha et hus. Når jeg ikke har ny pappeske til en av flokkene mine, legger jeg inn masse aviser. Da lager de huset selv. Og så kan du jo kjøpe fine ting fra nettbutikken og andre steder senere når du har råd.
Lykke til!
Julie

Halvveis ødelagte barneleker, tomme melkekartonger, andre tomme emballasjegreier, avlagte luer (fine hengekøyer/soveplasser), små pappesker=fine hus (når de har tisset på det, og spist litt mye av det, kaster jeg det og gir dem et nytt) Ta deg en tur på loppemarked nå utover våren, så finnner du masse fint, koster nesten ikke noe.
Nylig gav jeg min gamle veske til rottene. Kjempestas. Gamle sko liker de veldig godt. Etter min erfaring er det viktigste poenget for rotter at det er noe der som de kan undersøke. Og så må de ha et hus. Når jeg ikke har ny pappeske til en av flokkene mine, legger jeg inn masse aviser. Da lager de huset selv. Og så kan du jo kjøpe fine ting fra nettbutikken og andre steder senere når du har råd.
Lykke til!
Julie
-
- Markeringsbehov
-
- Stjeler søppel
-
- Markeringsbehov
-
- Stjeler søppel
Kom på en ting til, som jeg i perioder gjør. Skoesker til barnesko er veldig fine. De fleste skobutikker her kaster esker veldig jevnt, men om jeg stikker innom og ber de holde av noen til meg, gjør de gjerne det. En sånn barneskoeske er ofte mye stødigere enn en større, og derfor et mye bedre rottehus.
Julie
Julie
-
- Markeringsbehov
-
- Stjeler søppel