Ny type vannflaske
Moderator: Moderatorer
Ny type vannflaske
Her om dagen kjøpte jeg en vannflaske. Den var litt annerledes enn de jeg har sett før, som har en metalltut og med en liten kule inni (Skjønner noen hva jeg mener?). Den nye vannflasken består av en glasskolbe med en gummikork med et hull, hvor det er stukket et glassrør gjennom. Kjøpte den for jeg tenkte at den vil være lettere å rengjøre enn disse plastflaskene som jeg har hatt før, hvor det lett samler seg alger og andre uhumskheter. Men synes at det virker som om ikke vannet kommer ordentlig ned i røret, slik at det blir vanskelig for rottene å drikke. Er det noen som har erfaring med denne typen vannflaske? Og som vet om de fungerer like bra som den andre typen. Jeg er litt bekymret for at rottene ikke skal få i seg nok vann, dersom jeg bare bruker den nye vannflasken.
Jeg tror ikke jeg har sett den typen flaske som du beskriver, men du kan jo gjøre en test et lite døgns tid, og bare ha den flasken fremme. Sjekk hver gang en rotte går bort til flasken om det kommer bobler med luft inn mens rotten drikker. Du kan også se på om vannstanden i flasken synker - et sikkert tegn på at de får til å drikke av den, dersom den da ikke lekker! Husk også på at rotter som får mye våtfor drikker mye mindre enn de som bare får tørrfor.
Jeg hadde heller ikke sett den typen vannflaske før. Har prøvd å følge med på når rottene drikker, og det ser ut til at det kommer vann en stund, men så slutter vannet å komme av en eller annen grunn. Er litt bekymret for at rottene skal slutte å bruke vannflasken hvis den ikke virker hele tiden. For tiden bruker jeg både den nye og den gamle vannflasken. Jeg vil jo at de skal få i seg nok drikke,særlig siden Heidi nevnte i en annen tråd at det var viktig at de får i seg nok drikke når de går på bactrim (som de jo gjør nå). Rottene går jo ellers mye løs på badet, så de har jo ganske god tilgang på vann. Særlig Rachet synes tydeligvis det er mye mer interessant å slikke i seg vann rett fra springen, enn fra flaske. Kan jo i og for seg skjønne det. Smaker sikkert bedre enn vannet i flasken.
-
- Sover i do
Har ikke helt klart å finne ut dette med å legge ut bilder på forumet, men kan jo se hva jeg kan få til...
Fant flasken på dyrebutikken på galleriet her i Bergen. Kjøpte den siden den så enklere ut å vaske. Dessuten er den av glass, slik at den nok kan kokes. Synes de andre typene av vannflasker er så vanskelige å vaske skikkelig rene. Jeg har heller ikke sett denne typen før noe annet sted. Men har ikke sett så mange andre steder heller da...
Fant flasken på dyrebutikken på galleriet her i Bergen. Kjøpte den siden den så enklere ut å vaske. Dessuten er den av glass, slik at den nok kan kokes. Synes de andre typene av vannflasker er så vanskelige å vaske skikkelig rene. Jeg har heller ikke sett denne typen før noe annet sted. Men har ikke sett så mange andre steder heller da...