Gitterhyller..?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Gitterhyller..?

Post by Hoyst_87 »

Ok, nå spør jeg.. Har kanskje spurt om det før (litt dårlig korttidshukommelse i det siste, hjelp! :? )

Jeg får snart(over helgen) et bur med 2 gitterhyller. Hva kan jeg bruke som dekke, som er relativt billig (er fattig student :roll: ) og nogenlunde enkelt å håndtere? :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

avispapir kanskje? vet ikke jeg, for jeg har ikke gitterhyller, men det er jo noe man kan få tak i over alt iallefall.
hmm.. Kommer ikke på noe mer :hm:

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Gulvbelegg, det er lett å tørke av. Regner med du kan tigge til deg noen gratis prøver hos Byggmakker e.l., det er vel ikke store bitene du trenger.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Ok, flott! :) Takk! Skal nok klare å få tak i noe sånt.. :) Noen god måte å feste dem på kanskje? Kan godt tenke meg at guttene finner ut at 'den her skal vi ha i bunnen av buret, jaaaaa' :lol:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

sun_rise

Post by sun_rise »

hei :)
Til gitterbunner burde du bruke plastikk, evt papp... :idea: Du kan få tak i plastikk til langt under 10 kroner om du ser deg litt rundt...
Men det er noen som jeg har sett som bruker treplanker, noe jeg ikke råder :rat: fordi når våre små gnager får det vil de få problemer med magen sin, ved avføring vil det bli trekt inn i treet og sette en vond odør og man får ikke vasket treet reint.
:leftrat: :rightrat:

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Mmm, jeg vet.. Tre har jeg ikke lyst å bruke.. Men gulvbelegg hørtes bra ut, ellers plast eller noe sånt.. Hvor f.eks får jeg tak i slik plast? :?: Er ikke så god på å finne ut hvor jeg finner ting.. :P

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Tror dette må være litt avhengig av hvor mye du er der og følger med. Jeg brukte en stund et bur med gitterhyller. Ei sammenbrettet avis fikk akkurat plass på hylla. Den satt godt og de hadde en god del jobb med å få den løs/rive den i filler. Fungeerte kjempefint, men du må jo da være der og legge på en ny når avisa er løs..... ;)
Lykke til!
Julie

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Jeg hadde også et bur med gitteravsatser, jeg brukte teppebiter som jeg festet med hyssing (en saksespiss gjennom hvert hjørne, hyssing gjennom og vips!). Jeg vasket ofte bitene og brukte om igjen, men med fleeceteppeprisen på Ikea om dagen kan man jo bruke og kaste alt man vil (hvis det er økonomien som avgjør sånt da).
Maria H.

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Avis hørtes jo greit nok ut..! :) Jeg er jo her for det meste, de bor jo på rommet, men hvis jeg skal vekk vil jeg nok bruke noe annet.. :)

Teppebiter var smart! Eneste er at mine er så glade i å gnage over hyssing, men, er jo enkelt å henge på en ny en.. :)

Neeh, bruk&kast er jeg ikke så glad i, egentlig.. :P Er jo også derfor jeg er så glad i aviser som bunnmateriale, får brukt den til flere ting! :) Man er da ikke økolog for ingenting! :) Men går jo fint å vaske dem! :) Får se hva jeg finner, skal nok alltids finne noe egnet materiale! :)

Masja

Post by Masja »

Jeg brukte slike bordmatter i plast (slike som man kan legge under tallerkenen når man skal dekke bord, hvis du skjønner hva jeg mener). De får du for en tier (eller noe slikt) på nille eller andre billigbutikker, og de er lette å vaske, siden de er plast. Jeg syntes ihvertfall det fungerte greit, og de koster jo ikke allverdens.

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Åh, så lurt!!! :D De er jo kjempeenkle å ha med å gjøre! :D DET var lurt, det! Sånne skal jeg kjøpe! Det var akkurat noe sånt jeg prøvde å komme fram til, egentlig! :) Takk!! :)

Masja

Post by Masja »

Så bra da! :D

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

:D

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Fikk det nye buret i dag, faktisk(mamma sendte det) og det er jo KJEMPEDIGERT!!! Ble helt forskrekket, jeg! Guttene likte det veldig godt da, men jeg var ikke SÅ begeistra.. En sprinkel(sånn gitterstangting) som var knekt/løs, og hyllene var løse, så de måtte settes inn, og når jeg prøvde å sette dem helt i ene enden, så knakk/løsna jeg enda en sprinkel, og tilslutt plasserte jeg bare hyllene litt midt i buret, så de ihvertfall ikke skulle sette seg fast mellom dem og veggen. Hadde papp oppå hyllene(var jo så mye papp etter jeg hadde pakket ut det buret der at rommet mitt var jo fylt opp!), og knyttet fast med hyssing, har fungert veldig bra hittil.. Ellers, var det ganske stor sprinkelavstand på det, så tror ikke jeg skal ha Waylon i det til å begynne med, for å si det sånn.. :P Men, alt i alt, et greit bur, kjempestort og fint og luftig! :) Guttene var kjempefornøyde, helt til topps og helt ned igjen og helt til topps og helt ned igjen.. Osv... :P :lol:

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Oi da! Må legge ut bilete av dette monster-buret ditt! :spise:

Locked