Jeg har kjøpt et nytt bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
siva83
Hamstrer mat

Jeg har kjøpt et nytt bur

Post by siva83 »

Og jeg har i grunnen ikke så god peiling på rottebur. forslag til innredning? det er ca 70cm høyt, 80 cm bredt og 55 dypt, plass til 4-5 rotter i følge kalkulatoeren. Det er to avsatser i tillegg til bunnen... de har i grunnen ikke så mye derr enda, de er veldig redde enda.. og spiser og sover for det meste
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Hvis du leser litt her under "bur og burinnredning" finner du mange tips.
Mine er veldig glad i å gnage på ting av tre. Har kjøpt gnageting i butikken til dem, men det er totalt uinteressant. Greiner, kongler, en gammel gardinstang og en vedkubbe derimot; stor stas!
Du bør også ha hus til dem, gjerne flere. Så kan de bytte på hvor de vil sove. De kan du kjøpe eller lage selv av f.eks en skoeske. De er også glad i papir og tøyrester, som de drar inn i husene sine og tisser ut. En etasje/avsats i høyden er populært, rotter vi helst opp på det høyeste punktet av en eller annen grunn, bedre utsikt kanskje?
Matskål og drikkeflaske regner jeg med du har?
Jeg har tidligere reklamert for denne:
http://www.ikea.com/PIAimages/50660_PE150479_S3.jpg
Koster hele 9 (!) kroner.
Veldig populær både som boksering og til å sove i (alltid kvelulering om hvem som får komme inn og ikke).
Det var det jeg kom på i farten, bruk fantasien, ikke kast noe i søppla før du har tenkt "kan rottene like denne?".
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Du kan også sjekke ut nettbutikken vår :D
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

det går an og kjøpe jenny rør(for ildere,rottene elsker det)for 129pr da bør du kjøpe minst 2.Og jenny plater for 159 pr de er store! :lol:
pluss en stige hvis du skal ha den lavt nede ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Locked